اردبیل؛

افتتاح بزرگترین مرکز بهداشت روستایی استان در بیله سوار

فرماندار بیله سوار گفت: بزرگترین مرکز بهداشت در بین روستاهای استان اردبیل در دهه فجر امسال در روستای بابک شهرستان بیله سوار افتتاح می شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل؛ آرام حلیم در بازدید از مرکز تازه تاسیس بهداشت و درمان روستای بابک افزود: امسال 9خانه بهداشت روستایی در روستاهای آج اشمه نوراحمد، عزیزآباد، قشلاق حاج حیدر، ملانقی، ولی مملو، اوچ دره آقامعلی، گوئرچینلو حاج نجف بخش جعفرآباد و روستاهای بابک و جهانخانملو بخش مرکزی با اعتبار 13میلیارد و400 میلیون ریال احداث خواهد شد.

وی عنوان کرد: این خانه های بهداشت در زمینی به مساحت 75 متر مربع ساخته خواهد شد و برای هر کدام یک میلیارد و 200میلیون ریال هزینه خواهد شد.

فرماندار بیله سوار افزود: یک مرکز بهداشت نیز در شهر بیله سوار با اعتبار13میلیارد ریال امسال احداث خواهد شد که جمعا 26میلیارد و 400میلیون ریال هزینه خواهد داشت.

حلیم بیان کرد: مرکز بهداشت و درمان روستای بابک در بین روستاهای استان اردبیل، بزرگترین مرکز بهداشت است که با زیر بنای 500 مترمربع و با اعتباری بالغ بر 5 میلیارد ریال احداث شده است .

وی گفت: در این راستا 500 میلیون ریال هم از طریق کمک اهالی روستا و خیرین برای تکمیل آن پرداخت شده و این مرکز بهداشت در ایام الله دهه فجر امسال افتتاح و مورد استفاده روستاییان قرار می گیرد.

فرماندار بیله سوار بیان کرد: امسال برای تجهیز بیمارستان امام بیله سوار 2 میلیارد و 300 میلیون ریال در نظر گرفته شده و امیدواریم در بحث تخصیص نسبت به سال گذشته اعتبار مناسبی در نظر گرفته شود.

حلیم اضافه کرد: از اول آذر ماه امسال 8 پزشک متخصص در رشته های قلب و عروق، سونوگرافی، داخلی، جراح عمومی، زنان و زایمان، بیهوشی، اطفال و پاتولوژی به گروه بیمارستان امام خمینی(ره) بیله سوار افزوده شده و حمایت های لازم از این پزشکان می شود تا خدمات مطلوب تری به مراجعان ارائه شود.

وی همچنین عنوان کرد: دو دستگاه آمبولانس نیز با اعتبار 5 میلیارد ریال در اختیار شبکه بهداشت و درمان شهرستان بیله سوار قرار گرفته است.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.