اردبیل؛

امسال 10 باب کتابخانه عمومی در اردبیل تکمیل و تجهیز خواهد شد

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان اردبیل از اتمام مراحل احداث، تکمیل و تجهیز 10 باب کتابخانه عمومی در سالجاری خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل؛ رباب عزیزخانی افزود: برای راه اندازی کتابخانه های عمومی مقدس اردبیلی (محله سلمان آباد اردبیل)، شیخ شرف الدین (محله شیخ کلخوران اردبیل)، فارابی (محله اروج آباد اردبیل)، زکریای رازی (شهرستان نیر)، ابن سینا (روستای خلیل آباد اردبیل)، 15 خرداد (روستای آراللو اردبیل)، شهید اندرزگو (روستای ایران آباد پارس آباد)، روستای شایق سرعین، بوستان (روستای نیارق نمین) و توسعه کتابخانه عمومی شهید رجایی پارس آباد 10 میلیارد ریال از محل اعتبارات دولتی و یک میلیارد و 900 میلیون ریال از محل کمک های خیرین هزینه شده است.

وی اظهار کرد: بانک پاسارگاد برای راه اندازی 5 باب کتابخانه عمومی حدود 10 میلیارد ریال و بنیاد علمی آموزشی قلم چی (وقف عام) نیز برای تکمیل 7 باب و تجهیز 6 باب کتابخانه عمومی 6 میلیارد و 900 میلیون ریال هزینه کرده اند.

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان اردبیل با بیان اینکه کتابخانه های عمومی روستای شایق سرعین و روستای آراللو اردبیل در دهه فجر افتتاح خواهد شد افزود: در صورت تخصیص اعتبارات مناسب و کمک های خیرین کتابخانه های عمومی موران گرمی، لنبر خلخال و فخرآباد مشگین شهر با پیشرفت فیزیکی بیش از 70 درصد در ماههای آینده تکمیل و تجهیز خواهند شد.

عزیزخانی تشریح کرد: کتابخانه عمومی روستای شام اسبی اردبیل نیز که با مشارکت خیرانه بانک صادرات احداث می شود به 85 درصد پیشرفت فیزیکی رسیده و به زودی راه اندازی خواهد شد.

وی تکمیل و تجهیز کتابخانه مرکزی بیله سوار را نیازمند تخصیص اعتبارات مناسب دولتی و همت جدی خیرین دانست و اظهارامیدواری کرد با تکمیل و تجهیز این پروژه عمرانی فعالیت های فرهنگی و کتابخانه ای در این منطقه مرزی رونق بگیرد.

عزیزخانی ساخت و تکمیل کتابخانه های مرکزی شهرهای پارس آباد، مشکین شهر و خلخال را نیازمند اعتبارات قابل توجه دولتی و عزم جدی خیرین در زمینه مشارکت در این طرح های عمرانی بیان کرد.

وی اهدای زمین کتابخانه های راه اندازی شده و در دست ساخت توسط خیرین و شهرداری های مناطق و صدور رایگان پروانه ساخت این کتابخانه ها توسط شوراهای اسلامی و شهرداری ها را تحسین برانگیز دانست و گفت: با نگاه مثبت خیرین در مناطق روستایی و مشارکت شوراهای اسلامی و شهرداری ها در مناطق شهری شاهد جهاد کتابخانه سازی در استان هستیم.


انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.