رئیس کمیته ایمنی شورای اسلامی شهر تهران گفت: عقیم سازی زنان کارتن خواب که از تریبون رسمی دولت مطرح می‌شود نه اخلاقی و نه اسلامی است.

به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ معصومه آباد رئیس کمیته ایمنی شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به دیدار خود با جمعی از ایثارگران و خانواده شهدای مسیحیان، اظهار داشت: حدود 20 سال است که تکه زمینی در تلو به جمعی از ایثارگران داده شده اما با توجه به تغییر کاربری در این مکان حق آن‌ها ضایع شده است.

وی افزود: ایثارگران مسیحی هم مانند سایر خانواده‌های شهدا نسبت به این انقلاب حق دارند به همین منظور باید نسبت به رفع مشکلات آن‌ها اقداماتی انجام دهیم تا حقی از آن‌ها ضایع نشود.

رئیس کمیته ایمنی شورای اسلامی شهر تهران تصریح کرد: نامه‌ای در این خصوص به شهردار تهران ارسال کردم اما هنوز جواب آن را دریافت نکرده‌ام.

آباد به آسیب‌های اجتماعی که در سطح شهر تهران در حال رخ دادن است اشاره کرد و گفت: مدتی است موضوعی به نام عقیم سازی زنان کارتن خواب مطرح می‌شود اما بر اساس نظرات مختلف این آسیب‌ها تک وجهی نیستند بلکه چند علت دارند.

وی با بیان اینکه فرهنگ، معیشت، بی‌سوادی، فقر و غیره همه جزو بیماری‌های ژنتیکی است و ارثی نیستند، گفت: با عقیم سازی نمی‌توانیم آسیب‌های اجتماعی را در جامعه کاهش دهیم.

آباد در ادامه گفت: عقیم سازی زنان کارتن خواب از تریبون رسمی دولت مطرح می‌شود و این اقدام هیچ‌گونه راهبردی ندارد و از نظر بنده اسلامی و اخلاقی نیست.

وی ادامه داد: بهتر است کاری نکنیم که رسانه‌های بیرون هم مانند موضوعات دیگر به این موضوع توجه کنند.

مجتبی شاکری رئیس کمیته فرهنگی شورای اسلامی شهر تهران به اظهارات رئیس جمهور در خصوص منشور حقوق شهروندی اشاره کرد و گفت: این منشور باید به صورت لایحه‌ای به تصویب نهایی مجلس برسد.

وی افزود: بدون شک نقش مهم این سند در تنظیم روابط بین شهروندان بسیار زیاد است به همین دلیل از آنجایی که قبل از طی مراحل حقوقی و همچنین عبور از فیلتر مجلس ابلاغ شده می‌تواند درگیری‌های زیادی ایجاد کند.

رئیس کمیته فرهنگی شورای اسلامی شهر تهران ادامه داد:‌ شهروندان بر سر مواد 120 گانه این منشور درگیری‌های زیادی ایجاد خواهند کرد به همین دلیل دولت باید نقص‌های حقوق شهروندی را اصلاح کند.

شاکری اضافه کرد: در منشور حقوق شهروندی وعده‌های عمل نشده، بیکاری، فقر، گرانی باید متوقف شود چرا که ارجاع پرونده‌ فیش‌ها و حقوق‌های نجومی در پی این منشور اهانت به شهروندان است.

وی گفت: اشکالاتی که در منشور حقوق شهروندی وجود دارد می‌تواند درگیری‌هایی ایجاد کند که به نفع هیچ کس نیست.

انتهای پیام /

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۲۲ ۱۴ دی ۱۳۹۵
این چه کاریه شاید فردا خوب شد و بخواد زندگی تشکیل بده
آخرین اخبار