رخساره فضلی مدیرکل دفتر آموزش پیش دبستانی در گفتوگو با
خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ از توجه به هویتبخشی کودکان در کلاسهای پیش دبستانی خبر داد و گفت: مولفههای ملموس و غیرملموس برای توجه به هویت کودکان ایرانی در این برنامه مد نظر است به عبارتی بچهها با هویت بومی و محلی آشنا میشوند.
وی ادامه داد: بر این اساس با تأکید بر زبان مادری و اسباب بازیها طرح هویت شکل گرفته است به عنوان مثال 500 عروسکی که رسما در کشور شناسایی شده به کلاسهای دوره پیش دبستانی راه پیدا میکنند تا کودکان با آنها آشنا شوند همچنین زبان معیار بر مبنای زبان مادری آموزش داده میشود.
مدیرکل دفتر آموزش پیش دبستانی گفت: از دیگر برنامههایی که در طرح هویت به آن توجه شده احترام به خرده فرهنگها است یعنی کودکان با نوع برخوردها در مناطق مختلف آشنا میشوند.
وی از دیگر مولفههای طرح هویت را توجه به مناسبتهای ملی دانست و عنوان کرد: این برنامه با تأکید بر آشنایی با پرچم و سرود ملی انجام میشود همچنین برای دهه فجر برنامهای در نظر گرفته شده تا آنچه طی این مدت به کودکان آموخته شده است در این ایام به نمایش گذاشته شود.
فضلی اظهار داشت: برای وحدت ملی در کشور نیاز داریم تا کودکان پیش از ورود به مدرسه با هویت ایرانی بودن خود آشنا شده و این مسائل در چارچوب ملی کشور به آنها آموخته شود.
وی یادآور شد: طرح هویت در یک استان به عنوان استان رابط (معین) انجام میشود به این امید که فضای پیش دبستانی به دور از کپیبرداری از آموزههای دوره دبستان به کودکان ارائه شود.
انتهای پیام/