در سیصد و نوزدهمین جلسه شورای شهر تهران مباحثی چون تردد رعب انگیز موتورسیکلت های ممنوعه در بزرگراه نیایش و مشکلات ترافیکی مدارس غیرانتفاعی مطرح شد.
به گزارش خبرنگار
گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، سیصد و نوزدهمین جلسه شورای شهر تهران امروز (یکشنبه) در حالی برگزار شد که محسن سرخو در همان ابتدا نسبت به موضوع نظارت بر عملکرد شهرداری تهران تذکر داد.
سرخو همچنین با اشاره به مصاحبه تلویزیونی روز گذشته احمد توکلی متذکر شد: رئیس دیده بان شفافیت و عدالت اعلام کرد، در بحث املاک نجومی در شهرداری تهران هم تخلف شده و جرم صورت گرفته است، اعلام این مطلب توسط یک فرد یا مجموعه ای که ادعا داشتند شهرداری به آن ها مدارک کامل داده است و خود شهرداری از آن ها برای بررسی موضوع دعوت کرده بوده است ، نظارت شورای شهر را زیر سوال می برد، چرا که وظیفه نظارت بر شهرداری به عهده شورای شهر است.
رئیس فراکسیون کارگری شورای اسلامی شهر تهران خطاب به هیات رئیسه شورای شهر تهران افزود: این اتفاق این شبه را در میان مردم به وجود می آورد که چطور می شود یک مجموعه خارج از شورای شهر به این اسناد دسترسی داشته باشد، اما شورای شهر که وظیفه آن نظارت بر شهرداری است به این اطلاعات دسترسی نداشه باشد.
وی با اشاره به حوادث در مترو خواستار پیگیری و اجرایی شدن دربهای محافظ PSD در ایستگاههای متروی تهران شد.
محسن سرخو رئیس کمیته حمل ونقل و ترافیک شورای اسلامی شهر تهران ضمن اظهار تأسف ازحادثه رخ داده صبح امروز در ایستگاه متروی دانشگاه شریف و کشته شدن یک مرد حدودا 30 ساله در اثر سقوط بر روی حریم ریلی مترو و برخورد با قطار برای چندمین بار به شهرداری تهران تذکر داد، نصب دربهای محافظ psd در ایستگاه های متروی تهران را اجرایی کند.
* تردد رعب انگیز موتورسیکلتهای ممنوعه در نیایش
اقبال شاکری با اشاره به تردد وسایل نقلیه ممنوعه در بزرگراه های تهران گفت: برای چندمین بار است که تردد موتور سیکلت های ممنوعه در بزرگراه نیایش ایجاد رعب و وحشت در شهروندان می کند.
وی ادامه داد: لذا هم به خودمان، شهرداری و هم به پلیس راهور تذکر می دهم که باید اعمال قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی جدی تر گرفته شود.
شاکری افزود: این دوربین های ثبت تخلف در بزرگ راه ها و معالبر شهر باید در این چنین مواردی ثبت تخلف کنند و دستگاه های مسئول متخلف را مشمول اعمال قانون نمایند، این امر در مورد خودروهایی که اقدام به لایی کشیدن در بین خودروها و حرکات مارپیچ می کنند نیز صدق می کند.
رئیس کمیته عمران شورای اسلامی شهر تهران در ادامه سخنان خود به پروژه زیرگذر آرش اسفندیار اشاره کرد و گفت: این پروژه در طرح جامع حمل و نقل نبود، اما به تدریج از طریق خود منطقه نسبت به ایجاد ان اقدام شد.
وی ادامه داد: در حالی که سیاست گذاری اجرای چنین پروژه هایی با منطقه نیست، عنوان می شود که منطقه خود اقدام به ساخت آن کرده و این در حالی است که عنوان می شود از بودجه خود منطقه 3 بهره گرفته شده است که این هم یک تخلف دیگر است و این در حالی است که در حال حاضر درخواست تخصیص بودجه نیز داده اند.
شاکری اضافه کرد: در این پروژه مشارکت بخش خصوصی نیز وجود خارجی ندارد و از همه مهمتر اینکه این پروژه تحلیل ترافیکی ندارد. لذا درخواست ما این است که تا تصویب موارد مورد ابهام و تخلف جلوی این پروژه گرفته شود، تا نیاز به دوباره کاری نباشد.
مهدی چمران نیز پیشنهاد کرد: ابعاد این پروژه در کمیسیون عمران و حمل و نقل شورا بررسی شود تا سرنوشتی مانند زیر گذر امیر کبیر پیدا نکند.
*پذیرش سهم دولت در توسعه ناوگان حمل و نقل از سوی وزیر کشور
مهدی چمران با اشاره به کمبود ناوگان حمل و نقل عمومی در شهر تهران گفت: در حال حاضر زیر ساخت های مورد نیاز برای حمل و نقل عمومی کارا در شهر تهران فراهم شده است همچنان که دو خط مترو 6 و 7 در آستانه بهره برداری قرار دارد اما مشکل اینجا است که واگن برای جابجایی مسافران در این خطوط وجود ندارد.
وی ادامه داد: در حال حاضر بیش از 3 میلیون مسافر از طریق خطوط مترو جابجا می شوند که کمبود واگن ها سبب تاخیر در فاصله زمانی حرکت قطار ها می شود.
رئیس شورای اسلامی شهر تهران گفت: این در شرایطی است که شهرداری تهران نزدیک به 2 هزار میلیارد تومان در توسعه مترو در سال جاری هزینه کرده است و دولت نیز می بایست همپای این مبلغ در راستای توسعه مترو و فراهم آوردن تجهیزات کمک کند اما متاسفانه نه امسال بلکه سالهای های قبل نیز اعتبار مورد نیاز از سوی دولت تخصیص داده نشده است.
چمران تصریح کرد: وقتی توسعه سخت افزاری مترو محقق می شود اما واگنی برای جابجایی مسافران نیست طبیعی است که معضل ترافیک حل شدنی نباشد.
رئیس شورای اسلامی شهر تهران گفت: در جلسه چهارشنبه با وزیر کشور و مسئولان ذیربط نیز این موارد را توضیح دادیم که مورد پذیرش از سوی وزیر کشور و دیگر مسئولان قرار گرفت.
چمران خاطر نشان ساخت: تخصیص اعتبارات از سوی دولت کار سختی نیست و می توانند این اعتبارات را یا از محل تامین فاینانس ها و یا از محل یک میلیارد دلار صندوق ذخیره ارزی که قبل تر ها تصویب شده تخصیص دهند.
*کاهش 900 دستگاهی اتوبوس ها نسبت به 5 سال قبل
احمد دنیا مالی با اشاره به نیاز مبرم شهر تهران به نوسازی و توسعه ناوگان حمل و نقل عمومی گفت: در حال حاضر در ناوگان اتوبوس رانی شهر تهران بالغ بر 6200 اتوبوس وجود دارد که نسبت به تعداد 7100 عددی در 5 سال قبل کاهش محسوسی داشته است.
وی ادامه داد: گرچه در این مدت 600 دستگاه اتوبوس دو کابین از سوی شهرداری به ناوگان تزریق شده اما ما 900 دستگاه نسبت به 5 سال قبل کم داریم حال آنکه نیاز شهر تهران به وسایل حمل و نقل عمومی نیز افزایش یافته است. هر چند زیر ساخت های حمل و نقل عمومی از جمله خطوط بی آر تی نیز افزایش داشته است.
دنیا مالی تصریح کرد: در حال حاضر ناوگان اتوبوسرانی شهر تهران نیازمند 2 هزار دستگاه اتوبوس است تا از این طریق اتوبوس های فرسوده نیز از چرخه حمل و نقل خارج شوند اما طبق برنامه جامع حمل و نقل ناوگان اتوبوسرانی می بایست دارای 11 هزار دستگاه اتوبوس باشد. این در شرایطی است که تقاضا برای حمل و نقل عمومی بسیار زیاد است.
رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل گفت: آنچه ما را نگران می کند حذف مالیات ارزش افزوده از درآمد های نقدی شهرداری در بودجه سال 96 است که موجب کاهش دو هزار میلیارد تومانی بودجه شهرداری خواهد شد.
وی افزود: در سال آینده دو خط مترو به بهره برداری می رسند و با توجه به شرایط تهران و آلودگی هایی که گاه و بیگاه موجب تعطیلی می شود نیاز به حمل و نقل عمومی بسیار شدیدتر داریم لذا باید مدیریت شهری با اعمال یک شکل مدیریتی صحیح این عقب ماندگی را جبران کند.
*شهرداری باید مرجع مجوز و استعلام ایجاد مدارس غیرانتفاعی باشد
اسماعیل دوستی گفت: اتفاقی که در منطقه 3 به ویژه محورهای دولت و دروس در حال رخ دادن است رشد قارچ گونه مدارس غیر انتفاعی می باشد.
وی ادامه داد: در هر کدام از این مدارس بالغ بر 300 تا 400 دانش آموز تحصیل می کنند و این به معنای ورود 300 تا 400 خودرو در یک بازه زمانی است که صد البته با تعدد این مدارس بار ترافیکی در این محور ها اغزایش قابل ملاحظه ای خواهد داشت.
دوستی افزود: پیشنهاد من این است که این مدارس قبل از تاسیس از شهرداری و پلیس راهور استعلام بگیرند تا مبادا ایجاد این مدارس موجبات افزایش بار ترافیکی در مناطق ایجاد کند.
وی تصریح کرد : ما مخالف ساخت مدارس نیستیم بلکه از رشد و افزایش مدارس نیز حمایت و استقبال می کنیم اما باید استعلام های ترافیکی محدوده های ایجاد این مدارس از سوی شهرداری داده شود . لذا پیشنهاد می کنم شهرداری در این زمینه لایحه ای بیاورد تا شهرداری یا مجوز و یا استعلام ساخت این مدارس را قبل از تاسیس صادر کند.
*تنها نیم درصد از محصولات به صورت ارگانیک تولید می شوند
مهدی چمران با اشاره به تولید محصولات ارگانیک گفت: در حال حاضر سهم تولید محصولات غذایی ارگانیک نیم درصد است و این نیم درصد نیز در کشور های حاشیه خلیج فارس به فروش می رسد و لذا تولید کنندگان این محصول خود را درگیر مسائلی نظیر راه اندازی غرفه در نمایشگاه محصولات ارگانیک نمی کنند.
وی ادامه داد: باید ساز و کاری فراهم شود تا سهم تولید این محصولات افزایش یابد.
چمران همچنین در ابتدای این جلسه ضمن گرامی داشت ولادت حضرت امام حسن عسگری (ع) به ذکر وقایع تاریخی ایام هفته پرداخت و گفت: نوزدهم دی ماه سالروز قیام خونین مردم قم است، قیامی که با شکل گیری آن و قیام های دیگر زمینه سقوط نظام شاهنشاهی را فراهم آورد . یاد و نام شهدای این قیام را گرامی می داریم.
شهادت حضرت معصومه (س) و نیز شهادت میرزا تقی خان امیر کبیر در شسال 1230 هجری قمری نیز از جمله مواردی بود که رییس شورا به آن اشاره کرد.
وی افزود: امیر کبیر یک سیاستمدار و یک مصلح اجتماعی بود که امیدواریم زندگی او سرلوحه و سرمشقی برای مسئولان کشور باشد.
*بدون اجرای شروط، هرگونه کمک به خیریه امام رضا(ع) غیرمجاز است
رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران، تاکید کرد: بدون اجرای شروط، پرداخت کمک هزینه شهرداری تهران به خیریه امام رضا(ع) غیرمجاز است.
رحمت اله حافظی در جلسه امروز شورای شهر تهران، درباره کمک شهرداری به پروژه خیریه امام رضا(ع)، اظهار کرد: تذکری در 18 مهر ماه امسال در خصوص نحوه کمک شهرداری تهران به این خیریه داشتم. بر اساس مصوبه شورا در بودجه سال 95 برای تامین منابع مالی خیریه امام رضا(ع) دو شرط آمده است که باید این دو شرط برای پرداخت لحاظ شود.
وی ادامه داد: بر اساس این شروط باید یکی از اعضای شورای شهر تهران به عنوان نماینده رسمی و حقوقی شورای شهر در هیات مدیره این خیریه حضور داشته باشد همچنین سهم شهرداری در این پروژه تعیین شود.
رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران با بیان اینکه باید مصوبه نحوه کمک به این خیریه اصلاح شود، گفت: در سنوات گذشته، مبالغی برای کمک به این خیریه پرداخت شده است و برای پرداخت کمک در سال جاری باید شروط مندرج در تبصره های بودجه محقق شود، اگرچه یکی از اعضای شورای شهر تهران در هفته گذشته اعلام کرد با توجه به شروط موجود، هیات مدیره خیریه امام رضا(ع) تمایلی برای دریافت این کمک ندارد زیرا به دردسرش نمی ارزد.
حافظی با بیان این که اخیرا این خیریه مکاتباتی برای وصول این کمک داشته است، تصریح کرد: هر گونه پرداخت قبل از تحقق شروط شورای شهر تهران به خیریه امام رضا(ع) غیرمجاز است.
وی در دفاع رئیس شورای شهر تهران برای پرداخت کمک به این خیریه بدون اجرای شروط نیز گفت: اگر قرار باشد که شروط محقق نشود، باید مصوبه شورای شهر تهران اصلاح شود.
*یک فوریت اصلاح تبصره های بودجه سال 95 شهرداری تهران
علی رضا دبیر رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورا در جریان دفاع از یک فوریت اصلاحیه بندهای از تبصره بودجه سال 95 از ارائه لایحه بودجه سال 96 شهرداری تهران طی هفته آینده خبر داد و افزود: با توجه به ارائه احتمالی لایحه بودجه سال 96، اصلاحیه تبصره بودجه 95 مرتبط با افزایش بودجه مترو و اتوبوسرانی است که با توجه به رویکرد توسعه و تجهیز حمل و نقل یک فوریت آن مطرح شده است.
وی در ادامه خاطر نشان کرد: در تبصره بودجه سال 95 اعتباری بالغ بر 2 هزار و 100 میلیارد تومان در بخش نقد و غیرنقد برای تجهیز خطوط جدید در دست ساخت مترو در نظر گرفته شده بود، همچنین در تبصره سی و پنج مصوبه بودجه مجوز انتشار اوراق مشارکت برای خطوط جدید مترو داده شده بود که شهرداری تهران در همین راستا توانسته است مجوز انتشار یک هزار و 500 میلیارد تومان در قالب اوراق مشارکت را دریافت کند که این مازاد بر 2 هزار و 100 میلیارد تومانی خواهد بود که قرار است در خط 6 مترو هزینه شود.
رئیس کمیسیون برنامه و بودجه افزود: همچنین به منظور توسعه و تکمیل سطح کیفی و کمی خدمات غیرحضوری الکترونیکی و بخش دوم هوشمندسازی شهر تهران به مبلغ یک هزار و 800 میلیارد تومان از طریق بخش خصوصی BOT اصلاحیه بودجه در این ردیف پیشنهاد شده است.
دبیر خاطر نشان کرد: بخش دیگر این اصلاحیه به پرداخت کمک هزینه پی کیلومتر به شرکت های اتوبوسرانی به مبلغ 250 میلیارد تومان اختصاص دارد.
*نمایشگاه محصولات ارگانیک فصلی و در 4 نقطه شهر برگزار شود
معصومه آباد با اشاره به مصوبه شورا در دوره سوم مبنی بر حمایت از محصولات ارگانیک گفت: در شورای سوم مصوبه ای مبنی بر حمایت محصولات کشاورزی با رویکرد محصولات ارگانیک داشتیم که بر اساس آن نمایشگاهی از سوی سازمان میادین میوه و تره بار برگزار می شد، روح حاکم بر این مصوبه این بود که فعالیت بین بخشی بین مدیریت شهری و 10 سازمان دولتی شکل بگیرد تا بر اساس آن بتوانیم بقایای سموم کشاورزی بر محصولات را مورد پایش قرار دهیم.
آباد تصریح کرد: اما آن چه اتفاق افتاد این بود که این اقدامات تنها معطوف به برگزاری نمایشگاه از سوی سازمان میادین آن هم تنها یکبار در سال شد و خبری هم از فرهنگ سازی در حمایت از این محصولات و تولید کنندگان نبود.
رئیس کمیته ایمنی شورا خاطر نشان ساخت: در برگزاری همین نمایشگاه نیز مواردی وجود دارد که موجب اعتراض و عدم رغبت تولید کنندگان محصولات ارگانیک در این نمایشگاه شده است.
آباد افزود: قرار بر این بود که غرفه ها با 30 درصد تخفیف در اختیار تولید کنندگان قرار گیرد و این که از لحاظ مکانی بهترین مکان ها برای تولید کنندگان محصولات ارگانیک در نظر گرفته شود اما این موارد رعایت نشده است.
وی تأکید کرد: در راستای حمایت از تولید محصولات کشاورزی و غذایی ارگانیک باید حمایت همه جانبه شکل گیرد و من پیشنهاد می کنم نمایشگاه محصولات ارگانیک به صورت فصلی و در 4 نقطه شهر برگزار شود.
*استفاده از امکانات دولتی برای تبلیغ ریاست جمهوری ممنوع
مجتبی شاکری ضمن تبریک میلاد امام حسن عسگری (ع)، با بیان این که شهرداری تهران پیاده راه را با هزینه هنگفت در کنار خیابان ها ایجاد می کند، در حالی که برای احداث بیش از 2 هزار و 200 بوستان در پایتخت هزینه شده و فضای مفرحی در تمام مناطق شهر وجود دارد که قابل بهره برداری است، گفت: با این حال برای این که ظرفیت بوستان ها در سبد هزینه های فرهنگی و اجتماعی خانوارها بگنجد، طرح خاصی شکل نگرفته است.
وی خاطرنشان کرد: اغلب بوستان ها فاقد فضای فاخر و برنامه ریزی برای برپایی تئاتر خیابان، اجرای موسیقی، گالری نمایش آثار هنری و حتی کرسی تلاوت قرآن، ارائه آموزش های شهروندی در فضای باز و اقداماتی از این دست هستند و در نتیجه به جز موارد معدود، از امکاناتی که یک بوستان می تواند در حوزه فرهنگی و اجتماعی فراهم کند، خبری نیست.
شاکری با اشاره به این که شهرداری می تواند در قالب تفاهم نامه مشترک با مدارس، زمینه استفاده از این فضاهای تفرجی را در ساعات اوقات فراغت دانش آموزان برای مدارس نزدیک هر بوستان فراهم کند، گفت: این مدل بهره برداری از بوستان ها نیازمند همکاری دو جانبه آموزش و پرورش و شهرداری است.
وی در ادامه با اشاره به حضور خود در مراسم اختتامیه هفتمین جشنواره مردمی فیلم عمار که روز جمعه برگزار شد، گفت: صورت برگزاری این جشنواره می تواند به مدلی برای جشنواره های شهرداری، وزارت ارشاد و حوزه هنری تبدیل شود که با کمترین هزینه، بتوان با بهره گیری از مشارکت مردم، کارهای بزرگی را رقم زد.
رئیس کمیته فرهنگی شورای شهر تهران درباره ابتکار در تعیین جوایز جشنواره مردمی عمار، توضیح داد: بر خلاف اغلب جشنواره های هنری که اغلب منتخبان را سکه باران می کنند، در این جشنواره 25 فانوس و هفت جایزه دیگر که اغلب آن ها یادگاری های عزیز خانواده شهدا بودند، تقدیم برگزیدگان شد.
وی به چینش کسانی که جوایز را تقدیم کردند نیز اشاره کرد و گفت: ترکیبی از خانواده های شهدای هسته ای، مدافع حرم و دفاع مقدس برای تقدیم جوایز روی سن حاضر شدند و فضای انقلابی منحصر به فردی در این مراسم رقم خورد که باید از این بابت به دست اندرکاران جشنواره عمار تبریک گفت.
شاکری در بخش پایانی سخنانش از صدور یک ابلاغیه 19 بندی تحت عنوان "اطلاع رسانی و تعامل مستقیم با مردم" توسط وزارت کشور به استانداری ها و فرمانداری ها خبر داد و گفت: در قالب این ابلاغیه معاونان سیاسی استان ها به عنوان مسوولان اطلاع رسانی طرحی انتخاب شده اند که طی آن قرار است تمام بدنه دولت برای تبلیغات عملکرد رئیس جمهور در آستانه انتخابات پیش رو بسیج شود و با تابلو "سلام کشور" چهره دیگری از ستاد تبلیغات انتخاباتی پیش رو قرار می دهد.
وی ضمن توصیه به مطالعه این ابلاغیه به تمام فرهیختگان و سیاست ورزان که دغدغه انتخابات ریاست جمهوری 96 را دارند، ادامه داد: پیش از این با چنین مدلی مواجه نشده بودم که دولت به این شکل مجموعه خود را برای تبلیغ رئیس جمهور وقت بسیج کند و معتقدم این مدل در شان رئیس جمهور نیست که از طریق رسانه های متعلق به دولت به دنبال تبلیغات انتخاباتی باشد که ممنوع است و جا دارد شورای نگهبان و سایر نهادهای نظارتی به عنوان ناظر در این خصوص و مواردی از این دست اقدام کند .
*اقدام شهرداری جهت رفع و اصلاح چاله های شریانهای اصلی تهران
پرویز سروری با اشاره به وجود حفره ها و چاله های موجودر در بزرگراه آزادگان گفت : در ابتدا جا دارد از توسعه بزرگراه آزادگان از مدیریت شهری قدر دانی کنیم، این امر یک اقدام مفید در جهت اتصال شریان های بزرگراهی تهران بود و آثار سودمند آن امروز قابل مشاهده است، اما وجود برخی نواقص می تواند تأثیر چنین اقداماتی را کاهش دهد.
سروری تصریح کرد : وجود حفره ها و چاله ها به ویژه در دور برگران ها و تقاطع های غیر هم سطح این بزرگراه آن هم در شرایطی که خودروها در این بخش از بزرگراه ها کنترل چندانی برخودرو ندارند از جمله موارد دارای اشکال است.
وی خاطر نشان ساخت: من پیش تر نیز در مورد حفره های موجود در خیابان های تهران تذکر داده بودم و لذا دوباره یاد آور می شوم که شهرداری باید در یک اقدام سراسری نسبت به رفع و اصلاح این موارد اقدام کند .
*تأخیر ها در خط 3 مترو گاه تا 50 دقیقه هم می رسد
محمد مهدی تندگویان با اشاره به وقفه های طولانی در خطوط مترو به ویژه خط 3 گفت: وضعیت حرکت قطارها و سر فاصله زمانی حرکت آن ها با استاندارد ها هماهنگ نیست و بعضا یک مسافر در خط 3 باید با تأخیر 50 دقیقه ای سوار شود.
وی ادامه داد: در مواقعی هم که قطار در ایستگاه می آید ازدحام جمعیت به حدی است که امکان سوار شدن نیست و این ناشی از عدم حرکت قطار ها در بازه زمانی غیر استاندارد است.
*نام گذاری بوستان بانوان به نام مرحوم«مرضیه حدیدچی دباغ»
با تصویب شورای شهر تهران یک بوستان بزرگ بانوان به نام زندهیاد «مرضیه حدیدچی دباغ» مبارز انقلابی و از یاران امام خمینی (ره) نامگذاری شد.
مجتبی شاکری، رئیس کمیسیون نامگذاری شورای شهر تهران با اشاره به این که این نام گذاری در یک بوستان فاقد نام در دست احداث واقع در منطقه چهار صورت خواهد گرفت، گفت: این اقدام در راستای تکریم شخصیت مرحوم دباغ صورت گرفت و نوعی ادای احترام در شورای شهر پایتخت به این بانوی مبارز است.
وی با بیان این که تلاش شده برای این نام گذاری مکانی در شان نام این شخصیت ارزشمند انتخاب شود، گفت: بوستان بانوان در دست احداث در بزرگترین منطقه تهران، حدود هشت هکتار وسعت دارد.
شاکری پیشنهاد داد خاطرات زندهیاد دباغ مبنای تولید آثار نمایشی اعم از فیلم و سریال شود تا سبک زندگی او به عنوان «تراز زن ایرانی» که در عرصهها و موقعیتهای مختلف اعم از مبارزات قبل از انقلاب، دوران انقلاب اسلامی، دفاع مقدس و پس از آن ایفای نقش کرده، به خوبی برای نسل جدید معرفی و قابل الگوبرداری شود.
*بیمارستان پروفسور سمیعی وقف است ، شهرداری نمی تواند در آن سهام دار شود
ناصر امانی در سیصد و نوزدهمین جلسه شورا و در ادامه تذکر حافظی رئیس کمیسیون سلامت شورا در رابطه با موسسه خیریه امام رضا (ع) گفت: شورا در قبال کمک 30 میلیارد تومانی به این موسسه در راستای احداث بیمارستان پروفسور سمیعی چند شرط گذاشته است که نخستین آن عضویت یکی از اعضا در هیات مدیره بیمارستان است، این در شرایطی است که بیمارستان دارای هیات مدیره نیست.
وی ادامه داد: شرط دیگر سهام دار بودن شهرداری در بیمارستان است که این امر نیز در ماهیت دارای اشکال است، چرا که بیمارستان پروفسور سمیعی وقف است و در وقف کسی نمی تواند سهام دار شود.
مهدی چمران نیز در این ارتباط گفت: بر اساس اساسنامه موسسه خیریه امام رضا عضو شورا نمی تواند در این هیأت مدیره نیز عضو شود و اعضای هیأت مدیره گفته اند که نمی توانیم عضوی را تغییر دهیم تا عضوی از شورا حضور پیدا کند.
انتهای پیام/