مسعود مددی به چگونگی روند اکران فیلمش و علت فیلم‌سوزی در سینما اشاره کرد.

مسعود مددی کارگردان سینما و فیلم سینمایی «گیتا» در خصوص روند اکران این اثر تا به امروز به خبرنگار حوزه سینما گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ گفت: انتظارم بیشتر از این بود؛ چون فکر می‌کنم از ظرفیت فیلم به هر دلیلی در اکران استفاده نشده و مهمترین اتفاق کمبود سالن و سانس نمایش بود. از طرفی چون نزدیک به جشنواره فیلم فجر هستیم و همه در تب و تاب آن هستند، نمی‌توانیم چشم انداز مشخصی برای آینده اکران فیلم تصور کنیم.

وی افزود: انتظار می رود سالن بیشتری در تهران و سایر شهرستانها به «گیتا» تعلق بگیرد تا شاهد اتفاقات مثبتی در اکران باشیم و به نظرم این انتظار نامعقولی نیست.

وی ادامه داد: در شهرستان‌ها بجز مشهد سینمای شهرهای بزرگ در اختیار ما نیست. در برخی از شهرها هم سانس‌های کم داریم. حتی در تهران در جاهایی سانس و زمان های پرتی به ما تعلق گرفته است.

این کارگردان اضافه کرد: گرچه برخی دوستان سینمادار این لطف را کردند و بصورت چرخشی بعضی سانس های خوب را به ما دادند؛ اما باز تصور می شود، فیلم «گیتا» نسبت به سایر فیلم ها در تعداد سالن و سانس خیلی مهجور مانده است.

مددی عنوان کرد: عملا این حرکت فیلم ها را از چرخه طبیعی و ظرفیت شان دور می کند و آسیب می رساند. البته ممکن است هر فیلمساز یا تهیه کننده ای در این شرایط قرار بگیرد، این حرف را بزند.

این کارگردان ادامه داد: در عین حال می بینیم با این شرایط برخی فیلم‌ها در اکران و گیشه جواب می‌گیرند که نگاه تجاری تری دارند و آن فیلم‌هایی مانند"گیتا"که کمتر به فضای تجاری تعلق دارد، با اقبال روبرو نخواهند شد.

این کارگردان تصریح کرد: شاید اگر «گیتا» همانطور که قرار بود یک ماه زودتر و قبل از زمان نزدیک شدن به برگزاری جشنواره فجر اکران می شد و فشردگی اکران‌های دم جشنواره بهتر مدیریت می شد، پتانسیل این را داشت که با مخاطب بیشتری روبرو شود.

مددی خاطرنشان کرد: از سویی در این زمان همه نگاه‌ها به فیلم های جشنواره فجر است که به طور طبیعی اتفاق می‌افتد و در این میان چه فیلم‌هایی که متاسفانه فرصت نمایش هم پیدا نمی‌کنند؛ اما ای کاش راه حل مشخصی برای رفع مشکل عدم فرصت اکران و این فشردگی که عملا در ماه آخر وجود دارد و از عوامل مهم فیلم سوزی است تعریف می شد.
 


انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.