رئیس پلیس فدرال عراق اعلام کرد در عملیات این نیروها در موصل بیش از ۲۵۰۰ تروریست به هلاکت رسیده‌اند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه تلویزیونی العالم، سپهبد رائد شاکر جودت، رئیس پلیس فدرال عراق، اعلام کرد از زمان آغاز عملیات آزادسازی شرق موصل، بیش از دو هزار و پانصد داعشی کشته شده‌اند. 

وی اظهار داشت در همین مدت ده‌ها خودروی بمب گذاری شده و چندین قرارگاه فرماندهی داعش نیز منهدم شد. 

این مقام عراقی افزود:همچنین در این مدت  دو هزار و پانصد و پنجاه و چهار تروریست کشته شدند، البته این آمار تنها در منطقه‌ای است که تحت مدیریت پلیس فدرال بوده است، در کنار این آمار باید انهدام شصت و سه ماشین جنگی، هشتاد و چهار خودروی بمب گذاری شده، به غنیمت گرفته شدن تسلیحات مختلف، ویرانی قرارگاه موسوم به قرارگاه «سربازان خلافت: در نینوا و اسارت بیش از شصت و چهار تروریست را اضافه کرد. 

 در همین حال، فرمانده سازمان مبارزه با تروریسم عراق، گفت: به زودی آزادی کامل دانشگاه موصل در بخش شرقی این شهر را اعلام می‌کنیم.

از سوی دیگر، شبکه سی سی تی وی گزارش داد: نیروهای دولتی عراق که برای بازپس گیری شهر موصل از گروه داعش تلاش می‌کنند پس از به دست آوردن موفقیت‌های قابل توجه اکنون راهبرد خود را تغییر داده‌اند. 

در این گزارش آمده است: نیروهای عراقی بیش از دو ماه قبل و اواسط اکتبر عملیات آزادسازی موصل را آغاز کردند، اما پس از پیروزی‌های اولیه و ورود به شهر پیشروی‌های آن‌ها در ماه نوامبر کند شد. 

اکنون این نیرو‌ها پس از یک دوره یک ماهه راهبرد تازه‌ای برای عملیات خود تنظیم کرده‌اند تا با روش جدید به موفقیت برسند. 

به گفته کار‌شناسان امنیتی عراق هدف از عملیات آزادسازی موصل نه تنها خارج کردن این شهر بلکه بخش‌های گسترده‌ای از استان نینوا از چنگ داعش است. 

مناطقی که نیروهای عراقی قصد دارند آزاد کنند حدود ۳۷ هزار کیلومتر مربع است و پیش‌بینی می‌شود چند میلیون عراقی مجبور شوند هنگام اجرای عملیات محل زندگی خود را ترک کنند. 


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار