سقف بازار سرپوشيده جهرم به زودی مرمت می شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ باتوجه به مراجعه بازاريان به منظور پيگيری موضوع به فرمانداری ويژه جهرم و بازديد به عمل آمده از بازار سرپوشيده از وضعيت موجود جلسه ای با حضور رئيس کمسيون عمران و نماينده مردم جهرم در مجلس شورای اسلامی، مدير عامل شرکت عمران و بهسازی شهری ايران، معاون مدير کل راه و شهرسازی فارس شهردار و رئيس شورای اسلامی شهر جهرم مسئول ميراث فرهنگی تشکیل شد.

معاون اداره کل راه و شهرسازی فارس گفت: قرار بر این شد ستاد بازآفرینی پایداری شهری به ریاست فرماندار جهرم در هفته آینده تشکیل و مصوبات آن برای اجرا و پیگیری به تهران ارسال شود تا شرکت مادر تخصصی عمران و بهسازی شهری ایران نسبت به مرمت سقف و بهسازی کف بازار سرپوشیده جهرم و همچنین کاروان‌سراهای بازار جهرم در صورت همکاری مالکین اقدام لازم را انجام دهد.

هوشنگ عشایری خاطر نشان کرد: در اين جلسه و برابر تفاهم نامه منعقده مقرر شد سقف و كف بازار را شركت عمران و بهسازی شهری ايران مرمت نموده و درمورد كاروانسرای بازار نيز اقدام لازم انجام دهیم.

صحرائيان فرمانداری ويژه جهرم تصریح کرد:  به منظور دفع آب های سطحی مقرر شد شهرداری مطالعات لازم را انجام و شركت عمران و بهسازی شهری مساعدت نمايد.

به دنبال بارندگی اخير و به علت فرسودگی، سقف بازار سرپوشيده که سال های گذشته تعميرشده بود، فرو ريخته و تخريب شده است.

بازار جهرم که مربوط به اواخر دوره زندیه و اوایل دوره قاجار است در سال 1352 با شماره 950 در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسید.
انتهای پیام/ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار