لازمه پیاده سازی برنامه های اقتصاد مقاومتی توسعه زیرساخت های لجستیک و خدمات تجاری است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، رئیس اداره بازرگانی خارجی سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی با بیان این مطلب گفت: نگاه توسعه ای به برنامه های تجارت خارجی استان و تحولاتی که برای ارتقاء بخش صادرات و تجارت خارجی مورد نظر است، می طلبد که ظرفیت های استان بطور مناسب مورد بهره برداری قرار گیرد.

ناصر بهزاد افزود: این دیدگاه منجر شده که متقاضیان از بخش خصوصی برای انجام سرمایه گذاری در راستای تحقق اهداف توسعه ای اقتصاد مقاومتی، طرح های مختلفی را پیشنهاد بدهند.

بهزاد با اشاره به اینکه ایجاد انحصار در شرایط توسعه ای، مطلوب و مناسب نیست، تصریح کرد: استقبال از ظرفیت سازی در بخش خصوصی، به عنوان یک درون زایی برای کامل سازی فرایند تولید و توزیع کالاها و خدمات فنی و مهندسی در پیوند با بازارهای صادراتی در عرصه بین المللی، می تواند موجب تحقق اقتصاد مقاومتی شود.

او افزود: بر این اساس به منظور حمایت موثر از بخش خصوصی، الگوهای متناسبی برای گسترش فعالیت های واحدهای دارای مزیت به ویژه در رسته هایی که استان در تولید آنها پیشتاز است، مورد بررسی قرار گرفته است.

رئیس اداره بازرگانی خارجی سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی ادامه داد: طرح های فنی- توجیهی متقاضیانی که برای سرمایه گذاری و اجرای برنامه های حمایتی توسعه تجارت، در بخش های توسعه زیرساخت ها و خدمات لجستیک، زنجیره های نمایشگاهی، بارانداز و افزایش رونق تجارت، ارائه می دهند بررسی شده و تلاش می شود با تمهیداتی که در کارگروه توسعه صادرات غیرنفتی استان اتخاذ می شود برای پیاده سازی برنامه ها به ویژه در حوزه نفوذ و توسعه بازارهای هدف صادراتی، به صورت مداوم، برنامه های مورد اشاره در افزایش زیرساخت ها در حوزه های مختلف صنعتی، معدنی، کشاورزی و فنی و مهندسی و پشتیبانی صادرات پیگیری شود.
انتهای پیام// ف ح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.