آیین نامه طراحی ساختمان ها باز نگری و تدوین می شود.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ، از قزوین ؛ سرپرست معاونت امور عمرانی استانداری قزوین در مجمع بسیج مهندسان عمران استان بابیان اینکه هر ساله آیین نامه طراحی ساختمانها مورد بررسی قرار می گیرد گفت : بعد از حادثه ساختمان پلاسکودر تهران بازنگری این آیین نامه در دستور کار شورای فنی استان قرار گرفته است.

فرخ زاد با تاکید بر ارائه پیشنهاد از سوی مهندسان برای اصلاح قوانین و ضوابط افزود: نگهداری ساختمان بر اساس قدمت آن هم از موارد قابل توجه در این آیین نامه است.

وی به بی توجهی به ساختمان پس از پایان ساخت را یکی از مشکلات حوزه ساخت و ساز بیان و اضافه کرد: در آیین نامه جدید همه ساخت و سازها اعم از تجاری و مسکونی برسی می شوند.

نماینده ولی‌فقیه در استان هم در این مجمع با تاکید بر توسعه شهرها مطابق با معیارهای اسلامی ایرانی گفت : مهندسان شهرسازی باید برای توسعه شهر به این الگو توجه ویژه ای داشته باشند.

حجت الاسلام والمسلمین عبدالکریم عابدینی افزود : اعضای بسیج مهندسین عمران و معماری باید چشم‌انداز شهر خود را به گونه‌ای طراحی کنند که برای مسلمانان ، غیر مسلمانان و گردشگران ، اسلامی بودن آن کاملاً مشهود و ملموس باشد.

امام جمعه قزوین اضافه کرد :مهندسین بسیجی ما باید به گونه‌ای عمل کنند که مردم از بابت استاندارد بودن کوچه‌ها، خیابان‌ها و بناهای شهر آسوده خاطر باشند .

نماینده مردم قزوین ، البرز و آبیک در مجلس شورای اسلامی هم در این جلسه با اشاره به اینکه نباید فقط به معماری ظاهری و به بخش عمرانی توجه شود افزود: ساختمان باید روح جامع نگری،کل نگر و امنیت و آرامش درونی داشته باشد.

داوود محمدی اضافه کرد: ساخت و سازها ی مهندسان باید در کنار توجه به ویژگیهای بومی با فناوری روز منطبق باشد.

سرگرد صادق پور مسئول بسیج مهندسان عمران استان قزوین هم پیشنهادی خود را در زمینه معماری اسلامی ،ارتقای شهری و فرهنگ ایرانی اسلامیبه دستگاهای اجرایی مرتبط ارائه می دهند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار