اختتامیه لیگ فوتسال دست یک و دو مهاجرین کاشان با حضور رئیس شورای مرکزی ورزش مهاجرین در کاشان برگزار شد.

30 تیم از افغانستان در رقابت‌های فوتسال کاشان شرکت کردند
به گزارش خبرنگار حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران، اختتامیه لیگ فوتسال دست یک و دو مهاجرین کاشان با حضور خانعلی هدایت رئیس شورای مرکزی ورزش مهاجرین و به دعوت ظاهر فیاض رئیس هیأت فرهنگی ورزشی مهاجرین کاشان برگزار شد.

در مسابقات امسال لیگ فوتسال مهاجرین شهرستان کاشان که هر سال به صورت منظم برگزار می‌شود ۳۰ تیم از ولایات مختلف افغانستان که ۱۶ تیم از دسته ۲ و ۱۴ تیم از دسته یک بودند، حضور داشتند.

تیمهای حاضر دسته یک فوتسال مهاجرین شامل:

۱.خیبر
۲.ستارگام سرپل
۳.المهدی
۴.بنیاد چهار باغ
۵.سیمرغ هلمند
۶.ستارگان پامیر
۷.منتخب راوند
۸.وحدت راوند
۹.مرصاد
۱۰.اباصالح
۱۱.آریانا
۱۲.شهید احمدشاه مسعود
۱۳.شهید قیام
۱۴.صلصال

و تیمهای دسته دو فوتسال مهاجرین کاشان شامل:

۱.معراج
۲.اتحادجوزجان
۳.کهکشان
۴.توان
۵.مهاجر
۶.تاج هرات
۷.امید بلخاب
۸.جوانان سرپل
۹.متحد هرات
۱۰.پیشتاز
۱۱.جوانان پغمان
۱۲.حدید
۱۳.هما
۱۴.امیدمیهن
۱۵.ستارگان جوزجان
۱۶.شهیدمقصودی

در پایان ۱۵ هفته رقابت در سالن هفت مهر تیم اباصالح قهرمان دسته یک و تیمهای آریانا و منتخب راوند به ترتیب دوم وسوم شدندودر دسته دو تیمهای متحد هرات قهرمان وتیمهای امید بلخاب وهما دوم وسوم شدند که کاپهاو حکم قهرمانی خود را از دست آقای هدایت وآقای فیاض تحویل گرفتند.
سه تیم سیمرغ هلمند ،المهدی ومرصاد به دسته ۲ فوتسال سقوط کرده و سه تیم برتر دسته دو یعنی متحد هرات ،امید بلخاب و هما جای آنها را گرفته ودر فصل بعد در دسته یک رقابت خواهند کرد. همچنین ۳ تیم پایین جدول مسابقات در هفت پایانی از گردو نه مسابقات خارج وپرونده آنها باطل شد.

کاپ اخلاق دسته یک این فصل به تیم شایسته شهید احمد شاه مسعود و در دسته ۲ به تیم حدید رسید.

همچنین آقای گل لیگ یک به مهدی اسماعیلی از تیم شهید قیام نصر آباد وآقای گل دسته ۲ به آقای اسماعیل محمدی از تیم متحد هرات رسید.

بازیکنان نمونه وبرتر آقایان سخی حسنی ورضامیرزایی از تیم اباصالح،غنی افغان از تیم آریانا ودنیا عباسی از تیم منتخب راوند از دسته یک همچنین در دسته دو آقایان علی مولاداد از تیم امید بلخاب و صبور نوری از تیم متحد هرات شدند و سرپرست نمونه دسته ۱ نعیم جامی از آریانا ودر دسته ۲ داوود خاوری ازتیم حدید اعلام گردید. 

کاپ قهرمانی مسابقات فوتسال بزرگسالان بالای ۳۰ سال نیز به تیم خوب پامیر رسید که در بین ۱۰ تیم حاضر توانست به قهرمانی برسد. همچنین جهت ارزش گذاری از زحمات وتلاشهای ۱۲ داور داخلی مسابقات تقدیر بعمل آمد و آقای غلامرضا جمالی نیز بعنوان برترین داور مسابقات معرفی شد.

پس از پایان مراسم اختتامیه نشستی اختصاصی بین هدایت و آقای فیاض و جمعی از اعضای ورزش مهاجرین کاشان و پیشکسوتان ورزشی این شهر برگزار شد.

در این نشست هدایت در مورد دستاوردها، عملکرد و مشکلات شورای مرکزی ورزش مهاجرین صحبت کرد و گفت: هیئت فرهنگی ورزشی مهاجرین کاشان به لحاظ مدیریت ورزشی در سطح بالایی از ورزش مهاجرین قرار دارد وبا توجه به عملکرد وظرفیت ورزشی خوب کاشان ، از این پس این شورا حمایت و توجه بیشتری به ورزش کاشان خواهد داشت.

فیاض نیز با اشاره به سابقه مسابقات ورزشی کاشان ازسال ۱۳۶۴ تا کنون و تشکیل یک هیئت قوی در سال ۱۳۸۵جهت رسیدگی و ساماندهی به ورزش مهاجرین این شهرستان گفت: از روز تشکیل شورای مرکزی ورزش مهاجرین پیگیر عملکرد و حوادث شورا بوده و از سختی این کار آگاه هستم و به توانایی آقای هدایت در مدیریت این شورا اطمینان دارم. ایشان در این سالها شایستگی خود را نشان داده‌اند و ما نماینده‌های ورزشی شهرهای مختلف به علت وجود پتانسیل ورزشی بالا بین مهاجرین باید برای داشتن یک شورای مرکزی مقتدر که بتواند از این پتانسیل نهایت استفاده را در عرصه ملی و در نهایت پیشرفت ورزش افغانستان ببرد،تلاش کنیم.

وی افزود: به جای تفرقه افکنی باید از افرادی چون آقای هدایت که خالصانه به ورزش مهاجرین خدمت می‌کنند حمایت کنیم و در این راستا وحدت نظر داشته باشیم.

همچنین آقای فیاض ضمن تقدیر از عملکرد بسیار ارزنده شورای مرکزی ورزش مهاجرین ظرفیت و پتانسیل ورزشی بالای جوانان کاشان را خاطر نشان کرد و گفت: این هیئت تمام توان خود را در کشف و پرورش استعداد ورزشی جوانان کاشان جهت خدمت به ورزش ملی افغانستان به کار خواهد گرفت و از این شورا درخواست همکاری بیشتر را در این خصوص دارد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار