نمایشگاهی از تمبرهای پستی جمهوری اسلامی ایران و تاریخچه پستی در گنجینه تمبر و تاریخچه پستی موزه مرکزی آستان قدس رضوی برگزار شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، کارشناس تمبر سازمان کتابخانه‌ها، موزه‌ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی گفت:در این نمایشگاه تمرهاییاز بزرگداشت قیام 15 خرداد 1342، پیروزی انقلاب اسلامی، امام خمینی (ره) و روز جمهوری اسلامی در معرض دید عموم قرار دارد.

محمد رضا شاهرودی زاده افزود: در این نمایشگاه، نخستین سری تمبرهای پستی جمهوری اسلامی ایران که در 31 فروردین سال 1358 با موضوع «انقلاب اسلامی» منتشر شده ، در کنار بیش از 50 قطعه تمبر و مینی شیت تمبرهای منتشره به مناسبت نخستین سالروز تا سی و چهارمین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی ایران از سال 1358 تا 1391، به نمایش گذاشته شده اند.

وی گفت: در میان تمبرهای انقلابی به نمایش درآمده در این نمایشگاه، بلندترین تمبر منتشر شده توسط پست جمهوری اسلامی ایران با نوشته «22 بهمن یوم الله» و تصویر امام خمینی (ره) در تاریخ 22 بهمن 1369، استریپ تمبر شامل 5 قطعه روایت کننده ورود امام خمینی (ره) به ایران، استقبال پرشور مردم، دفاع مقدس و پرچم سرخ و سفید و سبز رنگ ایران منتشره 22 بهمن 1371، استریپ تمبر شامل 5 قطعه به مناسبت هجدهمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران با نوشته های «خون بر شمشیر پیروز است»، «بوی گل و سوسن و یاسمن آید»، «نه شرقی، نه غربی، جمهوری اسلامی»، «ما همه سرباز توییم خمینی»، «انقلاب اسلامی بی نام خمینی (ره) در هیچ جای جهان شناخته نیست، دیده می شود.

در این گنجینه یکصد و ده سال تمبر ایران شامل مجموعه کاملی از تمبرها و تاریخچه پستی ایران در دوران قاجار و پهلوی از سال 1247 تا 1357 به نمایش گذاشته شده است.

انتهای پیام//ف.ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.