منابع اعتباری بهداشت و درمان باید متولی داشته باشد/ خبرگان اقتصادی به طرح سلامت ورود پیدا کنند

نایب رییس شورای عالی نظام پزشکی گفت: به جای قرار گرفتن منابع اعتباری و بهداشت و درمان به چند سازمان باید یک متولی داشته باشد.

محمد صاحب الزمانی نایب رییس شورای عالی نظام پزشکی در گفت و گو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در پاسخ به این سوال که تجمیع بیمه‌ها چه تبعاتی در پی دارد، اظهار داشت: تجمیع بیمه زمانی خوب است که مصالح و منافع همه اقشار یکسان دیده شود و نمی‌توان از یک قشر حق بیمه کم کرد و برای یک قشر دیگر هزینه کرد و حق بیمه‌ای از آن‌ها نگرفت . 

وی افزود: باید منابع اعتباری و بهداشت و درمان به دست یک متولی باشد زیرا اگر بخواهیم پول را در اختیار یک وزارتخانه قرار دهیم و اجرا دست سازمان دیگری باشد مسلما در طولانی مدت مشکلاتی ایجاد خواهد شد.

وی با تاکید بر این که باید مالیات بر درآمد در کشور نظام‎‌مند شود، ادامه داد: نباید از حقوق افراد کسر کرده و حق بیمه برای آن‌ها منظور شود و این درحالی است که افراد یا ارگان‌های پردرآمد به نوعی از پرداخت مالیات فرار می‌کنند و از فردی که درآمد ثابت دارد مالیات کسر می‌شود که عادلانه نیست  و در حالت کلی با مالیات و عوارض می‌توانیم سیستم بیمه را اصلاح کنیم .

نایب رییس شورای عالی نظام پزشکی بیان کرد: برای سیستم سلامت باید برنامه‌ای را اجرا کنیم که در دنیا مورد آزمون قرار گرفته و تجربه شده که متاسفانه تاکنون این کار انجام نشده و فقط برنامه‌های پنج ساله تنظیم و ابلاغ می‌شود و نظام مشخصی در این زمینه وجود ندارد.
 
صاحب الزمانی با اشاره به این که در نظام سلامت باید سیاست‌ها مشخص باشد، تصریح کرد: باید طرح سلامت تعریف شده باشد و خبرگان اقتصادی نیز با طراحی برنامه مدت‌دار و نظرخواهی از صاحبان فرآیند و جامعه؛ امور را پیش ببرند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار