مدیر مرکز تحقیقات مدیریت سلامت دانشگاه علوم پزشکی بقیه الله گفت: طرح بازدارندگی از رانندگی خطرآفرین با هدف کاهش سوانح رانندگی و ایمنی بالای خیابان‌های شهر به وسیله مرکز تحقیقات دانشگاه علوم پزشکی بقیه الله طراحی شد.

طراحی ایده بازدارنده از رانندگی خطرآفرین به وسیله مرکز تحقیقات دانشگاه علوم پزشکی بقیه الله
ربیعی محرابی توانا مدیر مرکز تحقیقات مدیریت سلامت دانشگاه علوم پزشکی بقیه الله در گفت و گو باخبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با اشاره به ارائه طرح این مرکز در خصوص کاهش حوادث رانندگی اظهار داشت: مرکز تحقیقات طرحی را مبنی بر کاهش حوادث رانندگی و ضرب و جرح مردم کشورمان با توجه به آمار بالای کشته‌های حوادث رانندگی در خصوص تغییر رفتار رانندگان ارائه داده است.

وی بیان کرد: در صورت کاهش حوادث و سوانح رانندگی باید به طور جدی بر روی رفتار رانندگان کشور تمرکز پیدا کرد، زیرا این کار سبب می‌شود آمار بالای حوادث رانندگی به طرز چشمگیری کاهش پیدا کند.

مدیر مرکز تحقیقات مدیریت سلامت دانشگاه علوم پزشکی بقیه الله ادامه داد: بر اساس این طرح تمرکز به کار اصلی ،بر روی رفتار و طرز رانندگی افراد است و این طرح سبب می شود تا خطر رانندگی در طول سال کاهش پیدا کند.

وی عنوان کرد: بر اساس این طرح رانندگانی که در طول سال مرتکب خلافی در حوزه رانندگی نشوند و مقررات راهنمایی و رانندگی را رعایت کرده به آنها برچسب سبز داده می‌شود که بر اساس آن صاحبان خودرو از تخفیف‌های ویژ‌ه‌‌ای چون مالیات ، بیمه و هزینه معاینه فنی برخوردار شوند.

ربیعی تاکید کرد: رانندگانی که در طول رانندگی از حرکات مارپیچی و خطر آفرین استفاده می کنند به آنها کارت قرمز داده شود و از تردد این افراد در سطح شهر به دلیل ایمن نبودن جان افراد جلوگیری می‌شود و چنین رانندگانی باید دوباره سر کلاس‌های آموزش رانندگی حاصر شوند.

وی بیان کرد: افرادی که در طول سال دچار خطای رانندگی به صورت مختصر می‌شوند به آنها کارت زرد داده شود و اگر این افراد رانندگی خود را اصلاح کنند می‌تواند به برچسب سبز دست یافته و از تخفیفات قانونی برخوردار شوند.

مدیر مرکز تحقیقات مدیریت سلامت دانشگاه علوم پزشکی بقیه الله تصریح کرد: این طرح سبب می‌شود که انگیزه ای در بین رانندگان ایجاد شود تا به جای انجام حرکات مارپیچ به یک رانندگی قانونمند و منظم داشته باشند.

وی افزود: هم اکنون این طرح به سازمان های ذیربط و راهنمایی و رانندگی قرار است داده شود تا در صورت صلاحدید آنها به زودی در سطح کشور اجرا شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.