مدیر کل پزشکی قانونی استان تهران از افزایش تلفات مسمویت با گاز مونوکسیدکربن در سال جاری خبر داد.

مسعود قادی پاشا مدیر کل پزشکی قانونی استان تهران در گفت و گو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ گفت: آمار تلفات مسموميت با گاز منوكسيدكربن در نه ماهه سال جاري با رشد 32.4 درصدي مواجه بود و اين رشد در آذر امسال نسبت به آذرماه سال گذشته به 59.3  درصد رسيده است. 

وی ادامه داد: آذر سال جاري 145 نفر بر اثر گازگرفتگی جان خود را از دست دادند در حالي كه اين رقم در مدت مشابه سال قبل برابر 91 نفر بود.

مدیرکل پزشکی قانونی استان تهران بیان کرد: عمده تلفات مسموميت با گاز منوكسيدكربن در نيمه دوم سال و در فصول سرد اتفاق مي افتد به نحوي كه بيش از دوسوم تلفات مربوط به نيمه دوم هر سال است.

قادی پاشا افزود: سال گذشته در كشور 626 نفر بر اثر مسموميت با گاز جان باختند كه 470 نفر از آنان (75.1 درصد) در نيمه دم سال جان خود را از دست داده اند.

وی تصریح کرد: در سه سال گذشته 1392 تا 1394 با كاهش آمار تلفات مسموميت با گاز مونوكسيدكربن مواجه بوده ايم اما متأسفانه اين آمار در سال جاري عليرغم سپري نشدن فصل سرد سال با افزايش قابل توجه مواجه بوده ایم.

مدیر کل پزشکی قانونی استان تهران یادآورشد: اميدواريم اين روند در ماه هاي پاياني سال متوقف شود و شاهد كاهش آمار گازگرفتگي در كشور باشيم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار