براثر استنشاق گاز سمی منوکسیدکربن در 24 ساعت گذشته 5 نفر در شهر اصفهان مسموم شدند و یک نفر در نطنز جان باخت.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،مدیر حوادث و فوریت های پزشکی استان اصفهان  گفت: یک مورد مسمومیت با CO منتشر شده از آبگرمکن در خیابان کاوه صبح روز گذشته به اتاق فرمان اورژانس اعلام که دو واحد امدادی اورژانس پیش بیمارستانی به محل اعزام شدند.
دکتر غفور راستین افزود: در این حادثه سه مرد و یک زن دچار مسمومیت تنفسی شدند که پس از دریافت اکسیژن و اقدامات درمانی در محل، به وسیله آمبولانس به بیمارستان امین شهر اصفهان منتقل شدند.
وی درباره حادثه دیگری که ساعت 14 و 48 دقیقه روز چهارشنبه در نطنز به اورژانس اعلام شد اظهار کرد: در این حادثه گاز گرفتگی با گاز منتشر شده از اجاق گاز خانگی، یک مرد 21 ساله جان خود را از دست داد.
وی بیان کرد: ساعت 19 و 21 دقیقه روز گذشته نیز خانمی 35 ساله در منطقه حصه اصفهان به دلیل استفاده از پیک نیک در حمام، دچار مسمومیت تنفسی شد و برای درمان توسط تکنسین های اورژانس به بیمارستان غرضی اصفهان منتقل شد.
مسمومیت با گاز منوکسیدکربن از ابتدای سال جاری تاکنون در استان اصفهان 21 قربانی گرفته و 300 نفر را مسموم کرده است.
منواکسید کربن، گازی بدون رنگ و بوست و عمده ترین منبع تولید این گاز، سوختن ناقص نفت و گاز است ولی در اثر احتراق هر نوع ماده سوختنی بویژه در محیط های در بسته و فاقد اکسیژن تولید گاز منواکسید کربن امکان پذیر است.



انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.