مراسم گرامیداشت سی و هشتمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران در باکو پایتخت جمهوری آذربایجان برگزار شد.

به گزارش حوزه سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران، مراسم گرامیداشت سی و هشتمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران در باکو پایتخت جمهوری آذربایجان برگزار شد.

در این مراسم جمع کثیری از مقامات، فرهیختگان و شخصیت‌ها و اصحاب رسانه جمهوری آذربایجان و دیپلمات‌های خارجی مقیم این کشور و ایرانیان مقیم باکو حضور داشتند.

جواد جهانگیرزاده سفیر ایران در باکو در این مراسم به ایراد سخنرانی پرداخت و پیروزی انقلاب اسلامی را یکی از مهمترین رویدادهای تاریخ معاصر جامعه بشری برشمرد و گفت: این انقلاب تاثیر مهمی بر منطقه و جهان داشته است.

وی افزود: هدف انقلاب اسلامی ایران همواره حفظ کرامت انسانی، اعتلای ارزش‌های اخلاقی و حمایت از مستضعفان بوده در عین حال که با افراط گرایی و ترویسم به هر شکل آن مبارزه کرده است.

سفیر ایران با بیان اینکه در سال‌های گذشته چالش‌های مختلفی از جمله تحریم‌های ظالمانه علیه ایران به کار گرفته شده، عنوان کرد: اما ایران اسلامی هرگز پیشرفت‌های علمی و تحقیقاتی را متوقف نکرده و دستاوردهای مهمی در عرصه‌های هسته‌ای، پزشکی، داروسازی، هوا و فضا، صنعتی، سایبری، فناوری‌های نوین و سایر حوزه‌ها داشته است.

جهانگیرزاده همچنین گفت: جمهوری اسلامی ایران همواره خواستار توسعه همکاری‌ها با همسایگان بویژه جمهوری آذربایجان بوده است.

وی به هفت دیدار روسای جمهوری ایران و جمهوری آذربایجان ظرف سه سال اخیر اشاره کرد و افزود: در این مدت ده‌ها هیات عالی‌رتبه بین دو کشور مبادله شده که دستاورد این سفرها امضای ده‌ها یادداشت تفاهم و موافقتنامه‌های همکاری در عرصه‌های مختلف بوده است.

سفیر ایران خاطرنشان کرد: در حال حاضر روابط ایران و جمهوری آذربایجان در سطح عالی قرار دارد و آینده مناسبات دو کشور در عرصه‌های دوجانبه و چند جانبه نیز کاملا روشن و در مسیر توسعه قرار دارد.

در ادامه این مراسم شاهین مصطفی یف وزیر اقتصاد جمهوری آذربایجان از طرف مردم و دولت آذربایجان، سی و هشتمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران را به مردم و دولت جمهوری اسلامی ایران تبریک گفت.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار