مرکز خدمات جامع سلامت شهری روستایی خلیفان به بهره برداری رسید.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه؛آیین افتتاح مرکز خدمات جامع سلامت شهری روستایی خلیفان با حضور معاون امنیتی و سیاسی فرماندار مدیر شبکه و مسئولین مرکز بهداشت و بخشدار و شهردار بخش خلیفان و مسئولین ادارات در محل مرکز سلامت روستایی خلیفان برگزار شد.

مدیر شبکه بهداشت و درمان مهاباد گفت: مرکز سلامت خلیفان یکی از مراکز اجرایی پزشک خانواده است که در زمینی به مساحت 625 متر مربع و مساحت زیربنای 600 متر مربع در دو طبقه به ارزش بالغ بر 8 میلیارد ریال برای جمعیت 3500 نفری منطقه خلیفان و کانی سیب احداث شده و به بهره برداری رسید.

وی افزود:درمرکز سلامت شهری خلیفان واحد دندانپزشکی نیز دایر شده که در این واحد خدمات درمانی سطح 1 بهداشت دهان و دندان به مردم عزیز آن منطقه ارائه می شود و برای تجهیز آن حدود 300 میلیون ریال به یونیت دندان پزشکی آن اختصاص داده شده است.

وی خاطر نشان کرد: در سال گذشته نیز برای مراکز جامع سلامت روستایی روستایی کاولان، قمطره، کانی سیب، گوک تپه و کوشکدره و همچنین مرکز سلامت جامع شهری بداق سلطان در مجموع بالغ بر 3 میلیارد ریال جهت تجهیز و نوسازی و بهسازی این مراکز هزینه شده است.

مدیر شبکه بهداشت و درمان مهاباد افزود: مرکز سلامت روستایی خلیفان با 15 نفر پرسنل و دارا بودن بخش‌های دندانپزشکی، پزشک عمومی، مامایی، بهداشت محیط و حرفه ای، تزریقات و پانسمان، پیشگیری و مبارزه با بیماریها، بهداشت خانواده و داروخانه،پذیرش، در دو طبقه به 4 خانه بهداشت و 9 قمر به جمعیت حدود 3500 نفری این منطقه خدمت رسانی خواهد کرد.

وی در پایان ضمن تشکر از دکتر آقا زاده رئیس دانشگاه علوم پزشکی ارومیه و کتانی معاون استاندار و فرماندار مهاباد اظهار کرد: تامین اعتبار این مرکز از محل تملک سرمایه ای و توزان منطقه ای با پیگیری های رئیس دانشگاه علوم پزشکی ارومیه و معاون استاندار و فرماندار ویژه مهاباد صورت گرفته است.

لازم به ذکر است که این مرکز سلامت، مرکز سلامت روستایی کانی سیب که دارای 2 خانه بهداشت و 2 قمر تحت می باشد را پوشش می دهد و از مراکز سلامت مهم این شبکه به شمار می آید و با توجه به کوهستانی بودن منطقه و ضرورت تسهیل برای مردم آن دیار به خصوص مادران باردار محصور در برف و سرما وجود این مرکز سلامت شهری روستایی با امکانات استاندارد و به روز احساس می شد.

بهره برداری از مرکز خدمات جامع سلامت شهری روستایی خلیفان


بهره برداری از مرکز خدمات جامع سلامت شهری روستایی خلیفان

بهره برداری از مرکز خدمات جامع سلامت شهری روستایی خلیفان

بهره برداری از مرکز خدمات جامع سلامت شهری روستایی خلیفان

بهره برداری از مرکز خدمات جامع سلامت شهری روستایی خلیفان

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.