رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت ماکو گفت: در دهه فجر انقلاب اسلامی، سه واحد تولیدی در شهرستان ماکو افتتاح شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه؛ یحیی کاظمی با اشاره به اینکه در ایام الله دهه مبارکه فجر تعداد یک واحد تولیدی بنام شرکت فرازپلاستیک بهروزان در این شهرستان افتتاح شد گفت: این شرکت تولید کننده فیلم نایلون و کیسه پلاستیکی است.

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت ماکو تصریح کرد: از سوی دیگر شرکت رامتین مهر تولیدکننده مایع مبدل گازهای اگزوز، ضد یخ و مایع شیشه پاک کن و نیز شرکت کیمیاگازپرکردن کپسول انواع گاز و انواع سوخت مایع افتتاح و آماده بهره برداری شد.

وی با اشاره به اطلاعات واحد های افتتاحی تصریح کرد: در این رابطه مجموع سرمایه گذاری طرح های افتتاحی 57 هزار میلیون ریال، مجموع ارزش ماشین آلات خریداری شده 14 هزار و 971 میلیون ریال، مجموع تسهیلات دریافتی واحدهای تولیدی 9 هزار میلیون ریال و میزان اشتغال زایی توسط واحدهای تولیدی 25 نفر مستقیم و 37 نفرغیرمستقیم بوده است.

کاظمی گفت: کالاهای تولیدی در واحدهای افتتاحی یعنی تولید فیلم نایلون و کیسه پلاستیکی، تولید مایع مبدل گازهای اگزوز- ضد یخ و مایع شیشه پاک کن و نیز پر کردن کپسول انواع گاز و انواع سوخت مایع در مجموع با ظرفیت 15 هزار و 770 تن در سال فعالیت می کند.

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت ماکو افزود: پیش بینی می شود این واحدها با حمایت های مسئولان به میزان حداقل 50 درصد از محصولات تولیدی خود را به کشورهای همسایه و حتی کشورهای اروپایی صادرکنند.

کاظمی اظهار داشت: لازم به توضیح است که مشابه محصول تولیدی شرکت رامتین تجارت یعنی ادبلو – مبدل گازهای اگزوز برای خودرو های سنگین در منطقه وجود نداشته و تاکنون از طریق واردات از کشور ترکیه تامین می شد .

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.