نماینده ولی فقیه و امام جمعه کاشان گفت: ماموران پلیس هرچه با مردم خوش اخلاق و خوش برخورد باشند، مردم بیشتر جذب آنان می شوند و این مسائل نیازمند آموزش است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،آیت الله عبدالنبی نمازی امروزدر دیدار فرمانده انتظامی شهرستان کاشان با وی اظهار کرد: ماموران پلیس هرچه با مردم خوش اخلاق و خوش برخورد باشند، مردم بیشتر جذب آنان می شوند و این مسائل نیازمند آموزش است.

وی تاکید کرد: نیروی انتظامی جمهوری اسلامی باید وقت و دقت بیشتری برای آموزش و تدوام آن نسبت به ماموران پلیس و به ویژه سربازان همت گمارد.

وی افزود: گرچه سربازان دوره های آموزشی را گذرانده اند اما این دوره کافی نیست و نیروی انتظامی باید بطور دائم در حال افزایش آموزش های فکری، اخلاقی و اعتقادی و همچنین آموزش های به روز نظامی باشد.

آیت الله نمازی همچنین با بیان اینکه داشتن ادب، خلق و خوی خوب با شهروندان و اقدام قاطعانه با مجرمان در جامعه اسلامی هیچگونه تعارضی با هم ندارند، تاکید کرد: نیروی انتظامی باید با عظمت و اقتدار به گونه ای عمل کند که مجرمان در جامعه همواره احساس ناامنی را در وجود خود حس کنند.

وی ماموریت نیروی انتظامی را شامل درون سازمانی و برون سازمانی برشمرد و خاطرنشان کرد: فعالیت های درون سازمانی این نیرو، جذب، گزینش، تربیت و آموزش افراد لازم برای انجام امور و ماموریتهای مصوب فرمانده کل قواست.

عضو ارشد جامعه مدرسین حوزه علمیه در خصوص ماموریت برون سازمانی نیروی انتظامی، افزود: به علت تعامل ناجا با مردم، ماموران این نیرو باید بلحاظ آگاهی، شیوه سیر و سلوک و برقراری ارتباط با شهروندان، آموزش های لازم را فراگرفته و بطور کامل توجیه شده باشند.

آیت الله نمازی از مردم به عنوان صاحبان اصلی کشور و نظام نام برد و گفت: این مردم بیش از 200 هزار نفر شهید برای نظام جمهوری اسلامی ایران سرمایه گذاری کرده اند و جامعه ایران که یک جامعه اسلامی و توحیدی است، باید پلیس آن در عین برخورد قاطع با افراد مجرم و خلافکار با مردم خوشرو خوش خلق باشد.

عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: مسئولیت نیروهای مسلح اعم از سپاه و ارتش بر اساس قانون اساسی دفاع از مرزها، میهن و جلوگیری از هجوم مسلحانه دشمن است.

به گفته وی نیروی انتظامی نیز مسئولیت حفظ امنیت شهرها، جاده ها و راههای کشور عهده دار است که مدیریت آن حساس، خطیر و سنگین است.

وی همچنین با اشاره به واقع شدن کاشان در مسیر ترانزیت شمال به جنوب کشور و دومین شهر بزرگ استان اصفهان اظهار کرد: نیروی انتظامی در این شهرستان باید به گونه ای مدیریت و برنامه ریزی کند که مردم شبها را با آرامش بگذرانند.

فرمانده انتظامی شهرستان کاشان نیز در این دیدار به ارائه عملکرد این نیرو در 10 ماه گذشته در پرداخت و از برقراری 76 هزار تماس تلفنی با سامانه 110 این شهرستان خبر داد.

سرهنگ علی پورکاوه گفت: رویکرد نیروی انتظامی کم کردن مراجعه های حضوری مردم به کلانتری ها بوده و این تماس ها که سه درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش یافته، بیانگر این موضوع مهم است.

وی اظهار کرد: 55 درصد از تماس هایی که با 110 گرفته شده منجر به عملیات و حضور ماموران نیروی انتظامی در محل شده است.

فرمانده انتظامی شهرستان کاشان در خصوص حوزه مشاوره این نیرو در شهرستان هم گفت: شمار پرونده هایی که در 10 ماه گذشته به کلانتری ها ارجاع شده است 1359 پرونده بوده که با ارائه مشاوره توسط ماموران به مردم، 70 درصد آنها به صلح و سازش ختم شده است.



انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.