پلیس آلمان خانه ۴ مبلغ دینی ترکیه‌ای را تفتیش کرد

مقامات آلمان اعلام کردند پلیس این کشور، خانه ۴ مبلغ مذهبی ترکیه‌ای مظنون به جاسوسی را مورد بازرسی قرار داده است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از خبرگزاری فرانسه، مقامات آلمان اعلام کردند پلیس این کشور روز چهارشنبه، منازل 4 مبلغ دینی ترکیه‌ای را که مظنون به جاسوسی برای دولت رجب طیب اردوغان – رئیس جمهور ترکیه – هستند، مورد تفتیش قرار داده است.

این مبلغان دینی به ارائه گزارش درباره پیروان فتح‌الله گولن – یکی از مخالفان اردوغان که در تبعید خودخواسته در آمریکا به سر می‌برد – متهم شده اند. اردوغان، گولن را مسئول برنامه‌ریزی کودتای نافرجام اخیر ترکیه می‌داند.

دادستان‌های این پرونده اعلام کردند گفته می‌شود این 4 مبلغ دینی اطلاعات کسب شده را از طریق کنسولگری ترکیه واقع در شهر کلن به موسسه دولتی "دیانت" ترکیه رسانده اند.

وب‌سایت خبری اشپیگل نیز گزارش داد این مبلغان دینی وابسته به "اتحادیه اسلامی ترکیه‌ در امور مذهبی" – سازمانی وابسته به آنکارا که نزدیک به 900 مسجد و مرکز مذهبی را در آلمان مدیریت می‌کند – بوده اند.

با این‌که گولن دست داشتن در کودتای نافرجام ترکیه را رد کرده است، دولت اردوغان پیروان این مبلغ مذهبی را به شدت سرکوب کرده است.

بیش از 41 هزار نفر به جرم ارتباط با جنبش گولن در ترکیه دستگیر شده اند. همچنین بیش از 100 هزار نفر در این کشور از شغل خود اخراج و یا تعلیق شده اند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار