اردبیل؛

طرح پایاب سد خداآفرین به بیش از 2 هزار نفر شغل ایجاد کرده است

استاندار اردبیل گفت: طرح پایاب سد خدا آفرین از ماندگارترین طرح های دولت تدبیر و امید در این استان می باشد که سبب ایجاد دگرگونی های مثبت در منطقه خواهد شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوانازاردبیل، مجید خدابخش در نشست ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان اردبیل افزود: با اجرا و بهره برداری از این طرح بیش از 62 هزار هکتار از زمین های دیم جلگه حاصلخیز مغان به آبی تبدیل می شود و هم اکنون نیز برای بیش از 2 هزار و 500 نفر شغل ایجاد کرده است.

وی اظهار کرد: از سوی دیگر بهره برداری از این طرح در آینده نیز ضمن ایجاد چند هزار فرصت شغلی جدید با سرعت دادن به تولید انواع محصول های مهم کشاورزی بطور یقین رونق و پیشرفت اقتصادی منطقه را به دنبال خواهد داشت.

استاندار اردبیل همچنین با بیان اینکه فقط با خرید و تهیه ملزومات و تجهیزات اجرای این طرح بازار مهمی برای کالاها و محصول های واحدهای تولیدی کشور و استان اردبیل ایجاد شده افزود: برای حمایت از کارخانه ها و تولیدکنندگان بومی به تمام مدیران ارگان ها و اداره های ذیربط استان اردبیل سفارش شده که ملزومات مورد نیاز آن را از کارخانه های بومی خریداری کنند.

خدابخش با اشاره به عظمت طرح اراضی پایاب سد خدا آفرین تشریح کرد: فقط سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل معادل 10 هزار میلیارد ریال در اجرای این طرح و خرید ملزومات آن هزینه می کند.

وی همچنین از برنامه استانداری اردبیل برای حمایت از پیمانکاران بومی خبر داد و بیان کرد: به همین منظور در شورای فنی این استان قرار شد که برای هر یک از پیمانکاران بومی 15 امتیاز تعلق بگیرد تا بدینوسیله برایشان کسب و کار فراهم شود.

دکتر خدابخش ، با قدردانی از اقدام های سازمان صنعت ، معدن و تجارت این استان در حمایت از تولیدکنندگان و نیز رونق فضای کسب و کار از مدیران بانک های ذیربط خواست تا با تلاش بیش از پیش خود ارقام پرداختی به واحدهای راکد و یا نیمه تعطیل را تا انتهای امسال افزایش دهند.

وی با اشاره به گزارش رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل در این نشست افزود: تلاش در این ارتباط و اینکه از بیکار شدن 2 هزار و 400 نفر به واسطه راه اندازی دوباره اینگونه واحدهای تولیدی جلوگیری شده از 2 جهت شایسته و دارای اهمیت می باشد اول اینکه به تحقق فرمایش رهبر معظم انقلاب در نامگذاری امسال به نام اقتصاد مقاومتی اقدام و عمل کمک شده و دوم اینکه توشه معنوی بزرگی برای آخرت همه تلاشگران در این باره فراهم شده است.

سید حامد عاملی رییس سازمان صنعت ، معدن و تجارت استان اردبیل نیز در این نشست از پرداخت تسهیلات بانکی به 277 طرح با مجموع مبلغ 2 هزار و 230 میلیارد ریال در این استان در سال جاری خبر داد.

وی افزود: از مجموع این طرح ها 159 فقره به بخش کشاورزی و 118 مورد به حوزه صنعت مربوط می شوند.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.