نماینده مردم سیرجان گفت:‌ دولت با ارائه لایحه سه فوریتی برای پیشگیری و مقابله با بحران‌ها در کشور به ویژه مناطق حادثه خیر اقدام و آن را به مجلس ارائه کند.

حسن‌پور: دولت برای پیشگیری و مقابله با بحران‌ها لایحه سه فوریتی ارائه کندبه گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ شهباز حسن‌پور بیگلری نماینده مردم سیرجان طی تذکری در صحن علنی امروز دوشنبه 2 اسفند ماه با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در جلسه خارج از فقه امروزشان پیرامون توجه به مناطق سیل زده گفت: از دولت می‌خواهیم طی اقدامی فوری برای حل مشکل سیل در استان‌های جنوبی کشور اقدام عاجلی انجام دهد.

وی اظهار داشت: همچنین از دولت و سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی می‌خواهم یک لایحه سه فوریتی به منظور پیشگیری و مقابله با بحران‌های پدیده سیل، زلزله، ریزگردها، آتش سوزی و نظایر آن با تأکید بر مناطق حادثه خیز اقدام و آن را به مجلس ارائه کند.

حسن پور در ادامه تأکید کرد: از دولت می‌خواهم هر چه سریعتر منابع لازم جهت مقابله با بحران را از سازمان برنامه و بودجه به وزارت کشور اختصاص دهد زیرا امروز شرایط کشور به گونه‌ای است که بودجه مدیریت بحران باید در اختیار وزارت کشور قرار گیرد تا بتوان در رخدادها واکنش سریعتری نشان داد.

در ادامه علی مطهری نائب رئیس دوم مجلس که در غیاب لاریجانی اداره ساعاتی از مجلس را به عهده گرفته است در پاسخ به تذکر حسن‌پور، ضمن تشکر از تلاش‌های دولت طی چند روز اخیر گفت: نیاز به کارهای اساسی وجود دارد و اگر دولت احساس می‌کند در جایی کمبودی وجود دارد در بحث بودجه کلان لایحه دو فوریتی به مجلس ارائه کند تا بتوان با موافقت نمایندگان از صندوق توسعه ملی برداشت کرد.

وی تأکید کرد: باید یک طرح اساسی برای مقابله با حوادث این چنینی اجرا شود که هر سال شاهد این گونه مسائل در کشور نباشیم.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار