آرادان؛

کاشت نهال تاغ در اراضی بیابانی آرادان

برنامه نهالکاری در سطح ۱۰۰ هکتار در محدوده اجرایی طرح مدیریت مناطق بیابانی کهن تل به مرحله اجرا درآمده است.

به گزارش گروه استان هایباشگاه خبرنگاران جوان از آرادان؛  امیرحسین شاه حسینی رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری آرادان با اشاره به کاشت۱۰۰ هکتار از بیابان های شهرستان آرادان با نهال تاغ، گفت: بنابر مطالعات انجام شده طرح مدیریت مناطق بیابانی کهن تل که به منظور کنترل کانون های گرد و غبار در این منطقه و محافظت از خطوط راه آهن،  برنامه نهالکاری در سطح ۱۰۰ هکتار در محدوده اجرایی طرح مدیریت مناطق بیابانی کهن تل به مرحله اجرا در آمده است.

امیرحسین شاه حسینی تصریح کرد: عملیات نهال کاری با هدف بیابان زدایی، مقابله با پدیده گرد و غبار و کاهش آلودگی هوا در منطقه صورت می گیرد.

وی افزود: این برنامه  با هدف اقدام ملی مقابله با بیابان زایی، تعدیل اثرات خشکسالی و مقابله با آثار زیانبار گردوغبار به مرحله اجرا درآمده که با این اقدام ضمن کنترل بخشی از گردوغبار، زمینه مناسبی برای ایجاد اشتغال در بین جوامع محلی و ارتقای سطح دانش و آگاهی آحاد جامعه نسبت به فرهنگ منابع طبیعی فراهم می شود.

شاه حسینی اظهارداشت: اقدام لازم برای آماده سازی عملیات نهالکاری از قبیل چاله زنی، کاشت نهال تاغ و آتریپلکس و آبیاری در سطح ۱۰۰ هکتار در حال انجام است .

انتهای پیام/ م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.