طلایی در جلسه علنی شورای شهر؛

پرداخت هر گونه حق الزحمه به مدیران سراهای محله ممنوع است

نایب رئیس شورای اسلامی شهر تهران گفت: پرداخت هر گونه حق الزحمه بابت فعالیت های انجام شده به مدیران سراهای محله از سوی شهرداری ممنوع است.

به گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ مرتضی طلایی نایب رئیس شورای اسلامی شهر تهران در سیصد و سی و چهارمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به مباحث مطرح شده در خصوص سراهای محلات شهر تهران اظهار داشت: در روزهای اخیر مباحث زیادی در شبکه های اجتماعی درخصوص مدیران سراهای محلات مطرح شده که باید به آن ها پرداخته شود.

وی ادامه داد: طبق آیین نامه در تبصره ۳ ماده ۷ قانون، پرداخت هر گونه حق الزحمه بابت فعالیت های انجام شده به مدیران سراهای محله کارکنان از سوی شهرداری ممنوع است.

نایب رئیس شورای اسلامی شهر تهران با تاکید بر اینکه شهرداری نیز تعهد قانونی استخدامی و مالی درباره این افراد ندارد، گفت: افرادی در طی این سال‌ها به این مجموعه جذب شده اند و خدمات فراوانی نیز داشته اند که باعث موفقیت و پیشرفت مدیریتی محله شده اند.

طلایی ادامه داد: این افراد در طول سال‌های گذشته خدمات زیادی انجام داده اند، به همین دلیل نباید اجازه دهیم‌ حقی از آن‌ها ضایع شود.

وی با بیان اینکه قرار بود بیمه این افراد پرداخت شود، یادآور شد: شهرداری با جدیت تمام پیگیر این موضوع بوده اما مشکلاتی درباره بیمه این افراد داشته است.

نایب رئیس شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه باید اقداماتی در خصوص حل مشکل این افراد صورت گیرد، گفت: باید بیمه این افراد در کوتاه مدت حل شود و راهکار نیز وجود دارد.

طلایی ادامه داد: اگر به استناد مصوبه شورا عمل کنیم، این افراد می توانند به راحتی بیمه شوند، بدون اینکه بار اضافی برای شهرداری تهران داشته باشند.

وی با اشاره به رسمی شدن شورایاری ها، تصریح کرد: شهرداری برای جذب نیروهای خود در مناطق باید از نیروهای کارآزموده استفاده کند و مدیریت محله را پایگاهی برای آموزش قرار دهد تا این افراد را پس از چند سال جذب شهرداری کنیم.

نایب رئیس شورای اسلامی شهر تهران اضافه کرد: امنیت شغلی باید برای این افراد تامین شود.

طلایی به موضوع شهرک ها که ماهیت شهرکی هم دیگر در شهر تهران ندارند اشاره کرد و گفت: شهرداری قانونا منع ارایه خدمات به این شهرک ها را دارد اما شهرداری هر خدماتی که توانسته تاکنون به این شهرک ها ارایه داده تا بتوانیم موضوع فضای سبز و پسماند را در این شهرک ها درست اعمال کنیم.

وی با بیان اینکه سند مالکیت این شهرک ها موضوع مطرح شده دیگری است، افزود: از زمان ساخت برخی از این شهرک ها ۳۰ سال گذشته اما هنوز سند ندارند.

طلایی با بیان اینکه شهرک ها نیاز به نوسازی دارند، گفت: این شهرک ها باید سند مالکیت داشته باشند، چراکه این حق طبیعی آن‌ها است و شهرداری باید پیگیر آن باشد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار