رئیس جمهور آمریکا قصد دارد به بهانه کارآمدتر کردن جنگ علیه تروریسم، اختیارات نظامی و عملیاتی پنتاگون را افزایش دهد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه تلویزیونی سی‌ان‌ان؛ دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا قصد دارد اختیارات بیشتری برای اجرای سریع تر عملیات نظامی به وزارت دفاع آمریکا واگذار کند.

عملیات نظامی مستقل و جمع‌آوری اطلاعات برای حملات بدون تایید کاخ سفید، نخستین بار در هفته اول ریاست جمهوری ترامپ یعنی در ژانویه 2017 میلادی صورت گرفت.

بنا بر این گزارش، به اعتقاد ترامپ، افزایش اختیارات پنتاگون مبارزه با تروریسم در خارج از مرزهای آمریکا را موثرتر خواهد کرد.

شون اسپایسر سخنگوی کاخ سفید گفت: این مسئله بیشتر از اینکه نشان دهنده یک تغییر سیاسی باشد، نشان دهنده به وجود آمدن فلسفه‌ای جدید است. پرزیدنت ترامپ معتقد است که نظامیان آمریکا خودشان در این زمینه متخصص هستند.

رئیس جمهور آمریکا در صدد است به این ترتیب به شیوه رایج در زمان زمامداری باراک اوباما رئیس جمهور سابق پایان دهد که تصمیم گیری درباره چنین مسائلی چند روز طول می‌کشید.

گفتنی است در حال حاضر نظامیان آمریکایی می‌توانند در نواحی عملیات جنگی به تصمیم‌گیری‌های مستقلانه بپردازند، اما در خارج از این نواحی از جمله در سومالی، لیبی و یمن موظف هستند اجرای عملیات نظامی را با پنتاگون هماهنگ سازند.

کارشناسان نظامی هشدار داده‌اند استقلال در تصمیم‌گیری نظامی، سبب بروز مشکلاتی جدید خواهد شد.

چندین مقام وزارت دفاع آمریکا به سی‌ان‌ان گفته‌اند که باراک اوباما در خصوص چنین مسائلی حساس بود و خواستار تایید عملیات نظامی بود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار