نظارت بر توزیع بهداشتی حدود ۶ میلیون قطعه ماهی قرمز شب عید آغاز شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، علیرضا آریان کارشناس مسئول اداره بهداشت و بیماری‌های آبزیان اداره کل دامپزشکی خراسان رضوی گفت: برای این منظور، یک نفر دامپزشک بخش خصوصی به صورت موقت در مراکز توزیع ماهی قرمز شهرستان مشهد به مدت ۲ ماه بکارگیری شده است.

وی افزود: این اقدام ضمن قبول مسئولیت بهداشتی، نظارت بر توزیع بهداشتی و کنترل بیماری‌های ماهی قرمز را در شهر مشهد انجام داده باشد.

کارشناس مسئول اداره بهداشت و بیماری‌های آبزیان اداره کل دامپزشکی خراسان رضوی گفت: نظارت مستمر دامپزشکان شبکه‌های دامپزشکی شهرستان‌ها همانند قبل در این زمینه در حال انجام است.

آریان تصریح کرد: تمام مزارع پرورشی ماهی تزئینی و ماهی قرمز در سطح استان مورد بررسی و پایش قرار گرفته و در حال حاضر بیماری خاصی در این مراکز مشاهده نشده است.

وی گفت: تمامی پرورش دهندگان و مراکز توزیع ماهی قرمزاستان باید دستورالعمل‌های بهداشتی سازمان دامپزشکی کشور را رعایت نمایند و ضمن ارتقای شرایط امنیت زیستی در مزارع خود، جابجایی و فروش ماهیان تزئینی و ماهی قرمز خود را با اخذ گواهی‌های بهداشتی و حمل از شبکه‌های دامپزشکی انجام دهند.

انتهای پیام//ف. ج.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.