اردکان که از دیرباز محل استخراج کانی‌هایی چون سنگ‌آهن، سیلییس و سنگ های ساختمانی بوده هم‌اکنون به عنوان قطب فولاد کشور شناخته می‌شود.

 به گزارش خبرنگار حوزه میراث و گردشگری گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛اردکان به عنوان یکی از بزرگ‌ترین شهرهای استان یزد همواره در مرکز توجه گردشگران ایرانی و خارجی بوده است.این شهر قناتهای متعددی دارد که در سالهای اخیر به دلیل رواج شیوه‌های غیر بومی چون حفر چاه‌های عمیق در کویر در آستانه خشک شدن قرار گرفته‌اند.این در صورتی است که قنات‌ها تأثیر بسزایی در تداوم حیات کویر دارند. 
اردکان،قطب فولاد کشور
 
بنابراین گزارش،اردکان که از دیرباز محل استخراج کانی‌هایی چون سنگ‌آهن، اورانیم، باریت، سیلییس و سنک‌های ساختمانی بوده هم‌اکنون به عنوان قطب فولاد کشور شناخه می‌شود و پسته یکی از مهم‌ترین محصولات تولیدی این شهر است. 

اردکان،قطب فولاد کشور
 
شایان ذکر است اردکان محله‌هایی بانام‌های زین‌الدین، کوشکنو، بازار نو، جنت‌آباد، علی‌بیک، چرخاب، تل‌بیگم، مزرعه سیف، صدرآباد، شریف آباد، دیلم و جعفرخان را در خود جای داده است.
 
گفتنی است کویر سیاه‌کوه، مسکن مجوسیان، مسجد حاج محمد سعیدا، آتشکده پیر سبز چکچک، برج ارجنان، حمام بازار، مسجد کوشکنو، مسجد جامع اردکان، تنگ تیزاب، زیارتگاه چک‌چک، منارجنبان خرانق و ساحل رودسر ورامدشت از جاذبه‌های دیدنی شهر اردکان به حساب می‌آیند. ما نیز در اینجا برخی از جاذبه‌های دیدنی اردکان را به شما معرفی می‌کنیم.
 
کویر سیاهکوه مهم‌ترین کویر منطقه یزد بوده و بین دو کوه سیاه‌کوه و هریشت قرار گرفته است. منارجنبان خرانق در بخش خرانق شهرستان اردکان قرار گرفته و در دوران سلجوقیان ساخته شده است.
 
این بنای تاریخی به راحتی با دست تکان می‌خورد. آتشکده پیر سبز چکچک آتشکده پیر سبز چکچک در43 کیلومتری شرق اردکان واقع شده و یکی از مهم‌ترین زیارتگاه‌های زرتشتیان جهان به حساب می‌آید.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار