نمایشگاه آثار برگزیده دوسالانه ملی هنر توحیدی در رشته خوشنویسی تا 20 اسفندماه در موزه هنرهای معاصر اصفهان مورد بازدید علاقه مندان قرار می گیرد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،روابط عمومی سازمان فرهنگی تفریحی شهرداری اصفهان، در این نمایشگاه آثار نخستین دوسالانه هنر توحیدی خوشنویسی با همکاری اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان، همکاری انجمن خوشنویسان اصفهان و موزه هنرهای معاصر اصفهان وابسته به سازمان فرهنگی تفریحی شهرداری به نمایش گذاشته شده است.

همزمان با برگزاری این نمایشگاه مراسم تجلیل از برگزیدگان دوسالانه هنر توحیدی در کتابخانه مرکزی شهرداری اصفهان نیز از ساعت 19 برپا شد، که میزبان علاقه‌مندان به هنر خوشنویسی و اساتید و برگزیدگان نخستین دوسالانه هنر توحیدی خوشنویسی بود.
پیام مرجع عالیقدر حضرت آیت‌اله مظاهری برای دوسالانه هنر توحیدی در مراسم افتتاحیه قرائت شد که به 3 نکته اساسی برای هنرمندانی که در عرصه توحید فعالیت می‌کنند، اشاره داشت.
در نکته اول هنر به عنوان یک نماد انسانی و جوهر حقیقت توجه شد در نکته دوم ایشان به باز شدن چشم حقیقت و مصفا شدن روح هنرمندان اشاره کردند و در نکته سوم و نهایی ایشان هنرمندان را به داشتن خلوص و حقیقت توحیدی فراخواند.

غلامحسین امیرخانی چهره ماندگار و استاد نوآور خوشنویسی کشور نیز در یک سخنرانی قابل توجه از تاریخ با قدمت خوشنویسی گفت و اظهار داشت: اصفهان باید اولین نسخه هنر توحیدی در کشور و جهان معرفی شود و باید یک فیلم از همه بخش‌های مکتب هنری اصفهان ساخته شود تا در اختیار جهان قرار گیرد.

مرادخانی معاون امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز در این مراسم اظهار داشت: باید دبیرخانه دوسالانه هنر توحیدی تشکیل شود، چرا که ما در معرفی خود در جهان ضعیف عمل کرده‌ایم وقتی نام هنر شرق می‌آید همه به چین اشاره می‌کنند در صورتی که این عنوان ارتباط زیادی به هنر ایران دارد. نگاه جهان را باید با دیپلماسی و هنر عوض کرد.

آثار دوسالانه هنر توحیدی در رشته خوشنویسی در قالب نمایشگاهی در موزه هنرهای معاصر سازمان فرهنگی تفریحی شهرداری اصفهان تا 20 اسفندماه مورد بازدید علاقه مندان قرار خواهد گرفت.



انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار