رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور گفت: سال گذشته حدود 700 هزار فرصت شغلی در کشور ایجاد شده است که 120 هزار شغل در حوزه خدمات است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از ارومیه؛جمشید انصاری روز پنجشنبه در نشست شورای اداری شهرستان مهاباد گفت: در عصر کنونی میزان سرمایه گذاری، مدت زمان بازدهی برای سرمایه گذاری، اشتغال های دیجیتالی با تکیه بر ابتکار و کارافرینی، شاخص های مهم برای توجیه سرمایه گذاری های اشتغال زا است.
 
 رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور افزود:در این حوزه بدون اینکه سرمایه قابل توجهی نیاز باشد به مردم به صورت مجازی خدمات ارایه و شغل ایجاد می شود به طوری که پارسال از حدود 700 هزار فرصت شغلی ایجاد شده در کشور 120 هزار شغل در حوزه خدمات ایجاد شد.
 
انصاری همچنین تاکید کرد: تفکر قدیمی برای ایجاد شغل مبتنی بر اینکه باید کارخانه ای ساخته شود و از دودکشی دود بیرون بیاید تا اشتغال ایجاد شود منسوخ شده است، آمار جهانی نشان می دهد که 70 درصد مردم در حوزه خدمات، 27 درصد در حوزه صنعت و سه درصد در حوزه کشاورزی اشتغال دارند.

وی اضافه کرد: در ایران 50 درصد در بخش خدمات، 33 درصد در بخش صنعت و 17 درصد در بخش کشاورزی کار می کنند که ضرورت دارد خود را به استانداردهای بین المللی برسانیم.

انصاری تاکید کرد: بر این اساس توسعه بخش خدمات باید در سرلوحه مدیریت استان ها و شهرستان ها قرار بگیرد.

وی همچنین با بیان اینکه مرزی بودن مناطق می تواند امتیاز خوبی برای ساکنان آن باشد، گفت: مرز می تواند حلال بخش عمده ای از مشکلات اشتغال باشد .

معاون رییس جمهور اظهار کرد: بازارچه مرزی و دادن مجوز کولبری راه رفع مشکلات نیست بلکه باید مراکز تجارت مرزی ایجاد شود. 
 
انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۴۹ ۲۰ اسفند ۱۳۹۵
تورو خدا اول به داد ما بیکارای فوق لیسانس بالای 30 برسید
Iran (Islamic Republic of)
منصور
۰۷:۵۷ ۲۰ اسفند ۱۳۹۵
انشاا... زودتر همه برن سره کار از این بیکاری راحت بشن
Iran (Islamic Republic of)
منصور
۰۷:۵۶ ۲۰ اسفند ۱۳۹۵
حتما نباید کارخانه ساخته شود//مسافر کشی/ میوه فروشی عقب وانت/ فروش سکه دلار تو پیاده روها/فروش نوبت تو بانکها...........