مدیرعامل سازمان منطقه آزاد چابهار گفت:چابهار یک نقطه اتصال مطلوب برای افزایش همکاری میان ایران و عمان است و در دوسال اخیر حجم مبادلات تجاری این دو کشور رشد زیادی داشته است.

چابهار نقطه اتصال همکاری میان ایران و عمان است به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان؛ عبدالرحیم کردی مدیرعامل سازمان منطقه آزاد چابهار در نشست با خبرنگاران عمانی گفت:اگر در اخبار و گزارش ها خوانده باشید جدی ترین کانون فعالیت سواحل مکران چابهار است .
 
عبدالرحیم کردی گفت: در این منطقه دو صنعت مهم و بزرگ به عنوان پروژه های ملی تعریف شده است: اول کارخانجات پتروشیمی که در این حوزه تولید 20 میلیون تن مواد پتروشیمی هدفگذاری شده است و دوم تولید فولاد با هدفگذاری تولید 10 میلیون تن در سال است .

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد چابهارافزود:چابهار نقشی بین المللی برای رسیدن به بازارهای افغانستان، آسیای میانه و شرق اروپا است .

وی ادامه داد: نقش چابهار اتصال بازارهای شرق آسیا به این بازارهاست و برای تحقق این دو نقش نیاز به دو ابزار داشتیم یک: بندر و دو: راه آهن. از این دو طریق دسترسی ها به افغانستان و مقاصد بعدی برقرار می شود و این دو پروژه به سرعت در حال پیشرفت است .

بندر چابهار در گذشته ظرفیتی معادل 2 میلیون تن داشته است که در حال حاضر این عدد هشت و نیم میلیون تن است که در افق توسعه این بندر، حجم تخلیه و بارگیری در بندر چابهار به 84 میلیون تن خواهد رسید.

انتهای پیام/س

 

 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.