​رییس بنیاد سعدی گفت: آمریکایی‌ها در افغانستان تلاش می‌کنند همان بلایی که بر سر هند و پاکستان آوردند، در افغانستان هم پیاده کنند.

آمریکا برای تغییر زبان در افغانستان تلاش می‌کند
به گزارش خبرنگار حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران، «غلامعلی حداد عادل» رییس بنیاد سعدی در دیدار با رایزنان و ماموران فرهنگی ایرانی آماده به اعزام به کشورهای جهان ضمن تشریح اهداف و فلسفه تشکیل بنیاد سعدی با بیان اینکه در عصر حاضر، زبان جزء لاینفک دیپلماسی عمومی است، گفت: هرچقدر که زبان ما گسترش پیدا کند، روابط‌مان با دیگر کشورها متفاوت خواهد شد.

حداد عادل گفت: این را کشورهای دیگر و دشمنان ما هم می‌دانند و بر همین اساس هم امروز آمریکایی‌ها در افغانستان تلاش می‌کند همان بلایی که بر سر هند و پاکستان آوردند و زبان اداری و مدرسه‌هایشان انگلیسی شده است، را در این کشور هم پیاده کنند.

«سیدمحمدرضا دربندی» ضمن تشریح وضعیت زبان فارسی در جهان، مخاطبان، تعداد دانشگاه‌ها، کرسی‌ها، مدارس و موسسه‌های فعال در امر آموزش زبان فارسی، گفت: توجه به اشتغال فارسی آموزان برای گسترش زبان فارسی بسیار اهمیت دارد.

پایگاه اطلاع رسانی بنیاد سعدی به نقل از دربندی نوشت: در این راستا می‌توانید با وزیر آموزش کشورهای خود به همراه سفیر ایران جلسه‌ای داشته باشید و از آنها بخواهید که در مدرسه و دبیرستان‌هایشان درس زبان فارسی را قرار دهند.

«رضامراد صحرایی»، معاون آموزش و پژوهش بنیاد سعدی نیز در گزارشی به اقدامات انجام شده در امر تولید کتاب‌های آموزش زبان فارسی اشاره کرد و گفت: تدوین استاندارد آموزش زبان فارسی، آزمون سازی برای تعیین سطح فارسی آموزان و تصویب آزمون آمفا مانند آزمون تافل و آیلس یکی از کارهای بسیار مهم در امر آموزش زبان فارسی به غیر فارسی زبان بوده است که انجام شد.

وی به تولید کتاب‌های «‌ایرانشناسی»، «‌لذت خواندن»، «‌کاربرد واژه»، «‌مینا»،«‌فارسی پایه»، «‌گلستان سعدی گویا»، «‌روش های ساده آموزش زبان فارسی»، «‌آموزش ادبیات» اشاره کرد و گفت: این کتاب‌ها اکثرا چاپ و یا در مرحله چاپ بسر می‌برند و در کنار این ما 13 دوره دانش افزایی کوتاه مدت و هشت دوره تربیت مدرس زبان فارسی برگزار کرده‌ایم.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار