محققان دو فسیل در صخره های مرکز هند کشف کردند که نشان می دهد زندگی روی کره زمین 400 میلیون سال پیش از آنچه تصور می شد وجود داشته است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از ایندیپندنت، محققان سوئدی موفق شدند فسیل های مربوط به نوعی گیاه را در صخره های مرکز هند کشف کنند که نشان می دهد زندگی روی کره زمین پیش از آنچه تصور می شد وجود داشته است.

یک محقق سوئدی درحالی که مشغول بررسی ساختار مولکولی فسیلهای گیاهی در صخره های  "چیتراکوت" در مرکز هند بود به این کشف بزرگ دست یافت.

وی گفت: "من آنقدر هیجان زده شده بودم که سه بار دور ساختمان آزمایشگاه در "استکهلم" قدم زدم و سپس این کشف بزرگ را برای مدیرم توضیح دادم. نمی توان 100 درصد درباره ساختار فسیلهایی با این قدمت اطمینان داشت؛ زیرا این فسیل ها دی ان ای ندارند اما ویژگی های آنها همانند ویژگی های جلبک های قرمز است. دو نوع مختلف از این جلبک ها کشف شد. یکی از آنها ساختاری رشته ای و دیگری ساختاری گوشتی دارد.

تاکنون قدیمی ترین فسیل شبیه به جلبک قرمز مربوط به 1.2 میلیارد سال پیش بود؛ اما این فسیل متعلق به 1.6 میلیارد سال پیش است. این نشان می دهد زندگی روی کره زمین 400 میلیون سال پیش از آنچه تصور می شده وجود داشته است.

کشف قدیمی ترین فسیل گیاهی مربوط به 1.6 میلیارد سال قبل+ تصاویر

کشف قدیمی ترین فسیل گیاهی مربوط به 1.6 میلیارد سال قبل+ تصاویر

انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
مبینا
۱۸:۱۱ ۰۷ دی ۱۳۹۹
فسیل گیاهی را توضیح دهید و چند مثال برای آن بزنید
ممنون من جواب این سوال رو نمیدونم
آخرین اخبار