مدیرعامل سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری کاشان از تدوین بسته راهبردها و اقدامات فرهنگی توسط این سازمان با محوریت شعار سال جدید خبر داد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،روابط عمومی سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری کاشان, مجتبی رضازاده با اشاره به نامگذاری سال جدید با عنوان «اقتصاد مقاومتی: تولید-اشتغال» اظهار کرد: نامگذاری سال ها از سوی مقام معظم رهبری تنها یک شعار تشریفاتی و مناسبتی نیست بلکه خط مشی و راهبردی کلان است که از سوی معظم له برای حرکت پیشرونده نظام اسلامی تعیین می شود و منحصر به سال یا ایام خاصی نیست.

وی با یادآوری نامگذاری سال های اخیر با محوریت اقتصاد مقاومتی خاطرنشان کرد: همین نکته نشان می دهد که تعیین عناوین سال، فراتر از یک شعار صرف و مبتنی بر یک نگاه عمیق دغدغه مند و با توجه به ظرفیت های اجرایی است.

مشاور شهردار کاشان، با تأکید بر وظیفه همه اقشار جامعه به خصوص کارگزاران نظام در تحقق این راهبرد گفت: سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری کاشان نیز در سال جدید، مصمم است تا با یک عزم عملی و بر اساس یک برنامه ریزی منسجم برای تحقق این استراتژی به میدان نقش آفرینی وارد شود که در این راستا مجموعه ها و واحدهای مختلف سازمان مسئولیت سنگینی برعهده دارند.

رضازاده، اضافه کرد: علاوه بر اقدامات تبلیغی و ترویجی سازمان فرهنگی شهرداری کاشان در مورد نامگذاری سال جدید، تشکیل اتاق فکرها و کارگروه های پژوهشی، برگزاری کارگاه های تخصصی، همایش های کاربردی و...از جمله برنامه های اجرایی این سازمان در این زمینه است.

وی با بیان اینکه تحقق اقتصاد مقاومتی بیش از مهیا شدن شرایط سخت افزاری نیازمند بسترسازی فرهنگی است افزود: آنچه که مقدمه آغاز و تسریع در روند اجرایی شدن اقتصاد مقاومتی است، احساس نیاز به این راهبرد کلان در بین مسئولان و مردم است.

مشاور شهردار کاشان با اشاره به گستردگی جامعه کارگری و ظرفیت های صنعتی و تولیدی در منطقه کاشان متذکر شد: با فرهنگ سازی در این عرصه و برجسته کردن ارزش هایی چون وجدان کاری, رعایت حقوق کارگر، آموزش صنایع، پرهیز از مصرف گرایی و...با شتاب بیشتری در مسیر تجلی یافتن شعار سال گام برداشت.

رضازاده با تأکید بر اینکه تحقق «اقتصاد مقاومتی» با عبور از مسیر «فرهنگ» و «جامعه» ممکن می شود تصریح کرد: تا زمانی که فرهنگ سازی موثر و بنیادین در این زمینه انجام نپذیرد و آحاد جامعه به یک باور عمومی مبنی بر اجرای اقتصاد مقاومتی به عنوان یک ضرورت دست پیدا نکنند محقق شدن واقعی این مطالبه اساسی میسر نیست.

مدیرعامل سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری کاشان، از تدوین بسته راهبردها و اقدامات فرهنگی توسط این سازمان با محوریت شعار سال جدید خبر داد و گفت: این سازمان نیز بر این مبنا قصد دارد تا با پیوند میان دو عنصر تعیین کننده «فرهنگ» و «جامعه»، نقش خود را عنوان متولی فرهنگ حوزه مدیریت شهری به شایستگی ایفا کند.



انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.