یک تحلیلگر آمریکایی گفت اینکه واشنگتن اجازه بدهد مردم سوریه خودشان درباره آینده بشار اسد تصمیم بگیرند، بیشتر شعار تبلیغاتی است.

تحلیلگر آمریکایی: موضع اخیر آمریکا درباره بشار اسد شعار تبلیغاتی است
به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ به نقل از شبکه تلویزیونی پرس تی وی، جیمز پتراس، تحلیلگر آمریکایی، در گفتگو با این شبکه درباره خلف وعده های دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا، گفت به نظر می رسد موضع دولت ترامپ مبنی بر اینکه مردم سوریه درباره سرنوشت بشار اسد تصمیم خواهند گرفت، بیشتر برای جلب افکار عمومی باشد و بعید است در جهت عمل ترامپ به وعده های انتخاباتی خود باشد.

 دونالد ترامپ درباره بسیاری از مسائل سیاسی خارجی، در مبارزات انتخاباتی خود قول داده بود از دیپلماسی و مذاکره استفاده کند اما اکنون که رئیس جمهور شده است از بسیاری از وعده های انتخابات خود عقب نشینی کرده است. از جمله این وعده ها نزدیک شدن به روسیه و حل مسئله خاورمیانه است که هنوز محقق نشده است. به نظر من هم اکنون تضادی بسیار قوی در دولت آمریکا وجود دارد. یکی از وعده های ترامپ این بود که نیروهای نظامی آمریکا را از جنگ‌های مختلف خارج کند و به کشور بازگرداند در حالیکه در داخل حزب جمهوریخواه مخالفت زیادی با این کار وجود دارد و حتی این مخالفت در داخل کابینه او نیز وجود دارد. بنابراین این حرف که آمریکا اجازه بدهد مردم سوریه خودشان درباره اسد تصمیم بگیرند، بیشتر شعار تبلیغاتی است.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار