مدیر مجموعه ورزشی آزادی گفت: تازمانی که مکانیزم درستی برای رایگان اعلام شدن بازی ها وجود نداشته باشد باید انتظار ایجاد فاجعه در ورزشگاه آزادی را داشت.

طباطبایی: خدا رحم کرد فاجعه دیدار ایران و ژاپن بار دیگر تکرار نشد/ مکانیزم درستی برای رایگان شدن بازی ها وجود نداردسید حسن طباطبایی در گفت و گو با خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره حضور هواداران در ورزشگاه آزادی در دیدار ایران و چین بیش از ظرفیت ورزشگاه آزادی تصریح کرد: با توجه به این که در بازی های اخیر  مکانیزم درستی برای حضور رایگان تماشاگران در ورزشگاه آزادی وجود نداشته است، بیش از بازی ایران و چین و حتی دیدار استقلال و السد قطر به صورت مکتوب مخالفت خود را با این امر اعلام کردیم. 

وی افزود: متاسفانه بدون آنکه  برنامه‌ریزی و  برآورد دقیقی نسبت به حضور تماشاگران و مهمانان در  ورشگاه آزادی در روز برگزاری بازی های مهم وجود داشته باشد، به رایگان شدن این بازی ها اقدام می شود که این امر بسیار خطرناک است وهر آن امکان دارد فاجعه ای رخ دهد. حتماً باید اتفاق ناگواری رخ دهد تا از رایگان شدن بازی ها جلوگیری شود؟  نگران این وضعیت هستیم و امیدوارم دیگر این موضوع تکرار نشود. 

طباطبایی درباره اینکه به نظر می رسد برای رایگان اعلام شدن بازی ها سیستم درستی وجود ندارد، اظهار داشت: تا زمانی که برای رایگان کردن بازی ها مکانیزم خاصی تعریف نشود،  احتمال هر اتفاق ناخوشایند و حتی هر فاجعه ای وجود دارد. دست کم باید وضعیتی ایجاد شود که هوادارانی که به ورزشگاه می‌آیند چند روز قبل از رایگان اعلام شدن بازی ها، بلیت تهیه نکنند اما بارها شاهد بودیم در روزهایی که دیدارهای ملی و باشگاهی رایگان بوده، برخی تماشاگران با بلیت به ورزشگاه آمده اند که همین امر تنش هایی را ایجاد می کند.

وی افزود: هر بار که بدون اقدام کارشناسی تماشای دیدارها رایگان اعلام می شود، حدود 30 تا 35 هزار تماشاگر پشت درها می‌مانند و حدود همین مقدار جمعیت هم  مجبور هستند روی راهروها، سکوهای مجاور، دیوارها و حتی  تونل‌های ورزشگاه آزادی بنشینند. در این صورت شک نکنید اگر نیاز به تخلیه سریع ورزشگاه باشد، چنین اتفاقی هرگز رخ نمی دهد و امکان دارد فاجعه له شدن هفت هوادار زیر دست و پای سایر تماشاگران که در جریان دیدار ایران و ژاپن در نوروز 84 رخ داد، باز هم تکرار شود. 

مدیر مجموعه ورزشی آزادی اظهار داشت: خدا رحم کرد حادثه دیدار ایران و ژاپن در دیدار ایران مقابل چین تکرار نشد. به صورت کاملا دیمی و بدون مطالعه حضور هواداران در ورزشگاه رایگان اعلام می شود و بارها نگرانی خود را نسبت به این امر ابراز کرده ایم. 

طباطبایی درمورد احتمال رایگان شدن دیدار ایران و ازبکستان و چند بازی هفته های پایانی لیگ برتر  گفت: تاکید می کنم مخالف این اقدام غیرکارشناسی هستیم و امیدوارم در بازی های آتی چنین امری تکرار نشود.

مدیرمجموعه ورزشی آزادی در مورد ریزش آب از نقاط مختلف ورزشگاه بیان کرد: برای حل این مشکل نیز در حال برنامه‌ریزی هستیم.  در صورت حمایت وزارت ورزش، شرکت توسعه و تجهیز اماکن ورزشی سازمان مدیریت در گام نخست بحث مقاوم‌سازی و ایزولاسیون ورزشگاه را انجام می دهیم و در ادامه مشکل ریزش آب در نقاط مختلف ورزشگاه را هم حل می کنیم.


انتهای پیام/ 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار