مدیرعامل موسسه جهاد نصر از افتتاح ۱۰ کیلومتر ابتدایی این کانال پورشریفی در روزهای آتی خبر داد.

افتتاح 10 کیلومتر ابتدایی کانال انتقال آب پورشریفیبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز؛ یدالله شمایلی، مدیرعامل موسسه جهاد نصر در بازدید معاون اول رئیس جمهور از کانال انتقال آب پور شریفی به کانون‌های گرد و غبار  به دلایل احداث این کانال اشاره کرد و بیان داشت: برای مرطوب کردن بخشی از اراضی کانون‌های فوق بحرانی به مساحت 40 هزار هکتار که در جنوب شرق اهواز واقع هستند نیازمند آبرسانی بودیم و  اطلاعات مهندسی آن عبارتند از 44 کیلومتر طول، 50 متر عرض است.

وی با بیان اینکه هنگام ساخت تونل چند عبور سنگین وجود دارد، اذعان کرد: برای احداث این کانال باید از کانال کوت امیر، نهر بهره و مالح، خط راه‌آهن اهواز به بندر امام و همچنین چند خط لوله و گاز بگذریم که عبور از برخی از موارد یاد شده سنگین  و نیازمند دقت بالایی هستند.

شمایلی اظهار داشت: کار احداث کانال از دهم اسفندماه سال گذشته آغاز  و در طول روزهای آینده 10 کیلومتر ابتدایی این کانال افتتاح می‌شود و پیمانکاران در حال فعالیت هستند و بدون شک با اخداث این کانال بخشی از اراضی فوق بحرانی شرق اهواز مرطوب می‌شود.

مدیرعامل موسسه جهاد نصر با بیان اینکه تامین آب از طریق مجمتمع پرورش ماهیان انجام می‌شود، خاطرنشان کرد: دبی این آب 20 متر مکعب  بر ثانیه است.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.