قم؛

دستاوردعظیم جهاددانشگاهی قم

ذوالنور گفت:فعالیت‎های جهاددانشگاهی واحد استان قم در زمینه مقابله با آسیب‎های مهم اجتماعی از جمله نازایی و کمبود نسل جوان و نونهال در کشور بسیار تحسین برانگیز است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازقم؛نماینده قم در مجلس شورای اسلامی بر لزوم تکمیل دستاوردهای جهاددانشگاهی واحد استان قم در زمینه مقابله با آسیب‎های مهم اجتماعی توسط نهادهای مختلف کشور تاکید کرد.
 
حجت‎الاسلام والمسلمین ذوالنوری در دیدار با رئیس و معاونین جهاددانشگاهی واحد استان قم در دفتر این نماینده مجلس شورای اسلامی در قم گفت: دستاوردهای عظیم جهاددانشگاهی قم و کشور با عزم ملی تکمیل شود.
 
وی افزود: در بازدیدی که سال گذشته از مرکز فوق تخصصی درمان ناباروری جهاددانشگاهی واحد استان قم صورت گرفت از نزدیک شاهد تلاش گسترده جهادگران و حرکت این مجموعه روی مرزهای علم در این زمینه بودیم که خوشبختانه هر ساله زوج‎های ناامید بسیاری با حضور در این مرکز صاحب فرزند می‎شود و خانواده‎های بسیاری از متلاشی شدن به یک زندگی مستحکم می‎رسند.
 
نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: فعالیت‎های جهاددانشگاهی واحد استان قم در زمینه سلول‎های بنیادی و مقابله با خشکسالی و... نیز بسیار امیدبخش است که این زحمات باید با تلاش گسترده مراکز دیگر تکمیل شود.
 
وی گفت: کاری که جهاددانشگاهی انجام می‎دهد در واقع مقابله با معلول است ولی نهادهای دیگر باید این پازل را تکمیل کنند و با علت این آسیب‎ها مقابله کنند که این کار نیازمند یک عزم ملی و جدی است زیرا امروزه عوامل بسیاری در کشور موجب نازایی، مشکلات فکری و روحی و فرهنگی برای مردم تاثیرگذار هستند.
 
ذوالنوری بیان کرد: نیروی انسانی مهمترین سرمایه کشور در مقابله با آسیب‎های اجتماعی و فرهنگی و اقتصادی است ولی متاسفانه هنوز نگاه جدی و خاصی در زمینه توسعه منابع انسانی شکل نگرفته است؛ کاهش نسل آینده و کاهش جمعیت ایران و نیروی کار قوی و هوشمند ایرانی در آینده ما را با خطرات جدی مواجه خواهد کرد.
 
وی گفت: مشکلات کشور را به سه بخش باید تقسیم کرد؛ نخست مشکلاتی که هیچ ربطی به تحریم ندارند که از جمله آنها می‎توان به کاهش و درجا زدن در صادرات و تولید محصولاتی دانست که در گذشته در صدر جدول جهانی بودیم؛ دوم مشکلاتی که مرتبط با تحریم‎هاست و سوم مشکلاتی که تحریم‎ها کاملا به این عرصه‎ها قفل زد و اجازه حرکت به ما نداد.
 
وی اظهار کرد: با نگاهی به سیر تاریخی سال‌های اخیر می‎توان به وضوح مشاهده کرد که در عرصه‎هایی که کاملا تحریم شده بودیم بیشترین توفیق را داشتیم که از جمله می‌توان به بحث هسته‎ای تسلیحاتی و موشکی اشاره کرد و دقیقا در عرصه‎هایی پسرفت داشتیم که هیچ ربطی به تحریم نداشت.
 
ذوالنوری تصریح کرد: امروزه طرح سلامت در کشور ما به شکل ناقص اجرا شد و یک حفره 13 هزار میلیاردی در کشور ایجاد کرد که برای هر دولتی کمرشکن است و هیچ دولتی نیز جرات نقض آن را ندارد؛ در حالی که 3هزار میلیارد تومان برای این طرح کافی بود که بتوانیم افراد واقعا محتاج این طرح را زیر پوشش ببریم؛ این طرح باعث اخلالات بسیاری در ارتباط با حقوق پزشکان و ارتباط گیری با آنها شد که باید این نقصان‏‌ها به خوبی جبران شود.
 
وی گفت: امروزه مشکل قاچاق به عنوان یکی از مهمترین مشکلات تولید ما به شکل کمرشکنی اقتصاد ما را فلج کرده است ولی واقعا چرا عزم جدی برای رفع این مشکل وجود ندارد؟ با صرف چند 10 میلیارد تومان می‎توان کل مبادی ورودی و خروجی کشور را با ایکس رای کامیون تجهیز کرد؛ امروز فاصله زیادی بین آمارهای گمرگ و عرضه کالا در بازار وجود دارد که نشان از فراگیر بودن کالای قاچاق در بازار است.
 
ذوالنور بیان کرد: چگونه می‎توان این مشکلات را رفع کرد در حالی که امروزه کالای ترک و چین به راحتی وارد بازار می‎شود ولی تولید کننده ما برای تولید یک لباس ساده باید 20درصد حقوق بیشتر به کارگر، حق بیمه بالا، مالیات 9 درصد، مالیات عمومی، کرایه مغازه و کارگاه بالا و.... را متحمل شود و در این حال به هیچ عنوان تولید برای او به صرفه نیست.
 
 
انتهای پیام/ح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار