مؤسسه امریکن اینترپرایز نوشت " راه دمشق از مسکو " می گذرد.

به گزارش  گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان ؛ پایگاه اینترنتی مؤسسه امریکن اینترپرایز در گزارشی با عنوان «راه دمشق از مسکو می گذرد» نوشت: ولادیمیر پوتین که سرمایه گذاری سیاسی قابل توجهی برای احیای دست‌کم بخشی از دارائی‌های ژئوپلیتیک خود که پس از فروپاشی شوروی از دست داده بود کرده است، حال از بشار اسد با تمام توان دفاع خواهد کرد مگر آنکه هزینه های سیاسی داخلی بیش از اندازه بالا رود و وی نتواند این هزینه ها را متحمل شود.

امروز جهان با پدیده نامتعارف دونالد ترامپ نیز روبرو است که کلاً‌ سنّت ها را بر هم می زند. 

این ماه‌عسل خاص که از قبل هم تحت تأثیر حملات سایبری روسیه علیه آمریکا قرار گرفته بود اکنون به پایان رسیده است. 

تاثیر حملات موشکی

بدون تردید مهمترین پیامد حمله موشکی آمریکا به پایگاه نظامی سوریه، تأثیر آن بر روابط میان آمریکا و روسیه است. دلیل این اهمیت زیاد، مخاطرات سیاسی داخلی ولادیمیر پوتین در محافظت از بشار اسد است. مهم نیست که وی به سران کشورهای دیگر چه گفته باشد، اما این «احیای دولت مشروع سوریه» - و نه مبارزه با داعش - بود که پوتین قول آن را به نهادهای داخلی کشورش داد. 

این پایگاه مدعی شد: محافظت از خاک روسیه در برابر آنچه که «خرابکاری های آمریکا/ناتو» خوانده می شود و کسب پیروزی های بزرگ در خارج از کشور جزو مؤلفه های کلیدی مشروعیت رژیم پوتین در زمانی است که کشورش با رکود، کاهش شدید درآمدها و فساد، ظلم و ناتوانی گسترده مقامات رسمی روبروست. 

دست دادن پوتین با بشار اسد در کاخ کرملین در روز 21 اکتبر 2015 که در تلویزیون ملی روسیه به نمایش درآمد تعهد پوتین به محافظت از بشار اسد را محکم کرد.

همانطور که نگارنده حدود یک سال و نیم پیش خاطر نشان کرد، پوتین نمی تواند از اسد دست بشوید و هزینه های سیاسی داخلی حذف بشار اسد امروزه بسیار بالاتر رفته، چرا که میلیون ها روسی اکنون فکر می کنند که با آمریکا در حال جنگ هستند. 

زمانی که جان کری -با وجود شکاف عمیق میان اهداف روسیه و آمریکا - سرش را مدام به دیوار می کوبید و بر همکاری میان دو کشور در سوریه تأکید می کرد، تاکید های داخلی بر اجرای چنین سیاستی بود .

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار