تولسی گابارد گفت اگر ترامپ بدون مشورت با کنگره به سوریه حمله کند، اشتباه مداخله نظامی در لیبی و عراق تکرار خواهد شد.

نماینده مجلس نمایندگان آمریکا: حمله بدون مجوز کنگره به سوریه، تکرار اشتباه مداخله نظامی در لیبی و عراق استبه گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، تولسی گابارد – نماینده دموکرات مجلس نمایندگان آمریکا – اعلام کرد اگر دونالد ترامپ، رییس جمهور آمریکا بدون مشورت با کنگره به صورت یکجانبه دستور حمله موشکی علیه سوریه را صادر کند، آمریکا اشتباه مداخله نظامی مخرب در عراق و لیبی را تکرار خواهد کرد. 

گابارد تاکید کرد: به همین دلیل است که قانون اساسی ما به کنگره اختیار اعلام جنگ را داده است. ما باید شواهد را نشان دهیم و اجازه بحث درباره راهبردها را محیا کنیم. هیچ رییس جمهوری از هر حزب -- موافق یا مخالفت مداخله نظامی – نباید اجازه دهد وقوع جنگ بدون بحث درباره آن رخ دهد. 

این نماینده دموکرات تاکید کرد: من و هزاران آمریکایی دیگر بر پایه اطلاعات غلط و دروغ رهبران آمریکا شامل رییس جمهور به جنگ عراق رفتیم. ما باید بعد از آن اتفاق (نسبت به دروغ‌های روسای جمهور آمریکا) دیرباور باشیم که نیستیم. هزینه آن جنگ جان هزاران آمریکایی و هزاران میلیارد دلار اتلاف منابع مالی بود.

گابارد به دلیل آنکه ترامپ پیش از حمله موشکی به سوریه از کنگره اجازه نگرفته بود، وی را مورد انتقاد شدید قرار داد. ترامپ در 6 آوریل (17 فروردین) به دلیل آنچه حمله شیمیایی دولت سوریه علیه مردمش خواند، دستور شلیک 59 فروند موشک تاماهاک را به پایگاه هوایی الشعیرات صادر کرد. با این حال، ولید معلم – وزیر امور خارجه سوریه – هر گونه دخالت دولت سوریه را در حمله شیمیایی در منطقه ادلب رد کرد. وی تاکید کرد ما هیچ گاه از تسلیحات شیمیایی علیه غیرنظامیان یا تروریست‌ها استفاده نکرده‌ایم و در آینده نیز این کار را نخواهیم کرد. 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار