چهاردهمین جشنواره سراسری تئاتر بومی تیرنگ دیشب با معرفی برترین‌ها در ساری به کار خود پایان داد.

یمینی سخنگوی حوزه هنری مازندران در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، گفت: این جشنواره با حضور ١٦ نمایش از هنرمندان ٩ استان در دو بخش آئینی شامل آئین های عاشورایی، مذهبی و بخش خیابانی و اجراهای پژوهشی از ٢٧ فروردین در ساری روی صحنه رفت.

وی افزود: این نمایش ها از میان ١٢٧ اثر ارسالی به دبیرخانه و بازبینی ٧٢ اثر پذیرفته شده توسط هیات داوران انتخاب شدند که شامل پنج اثر در بخش آئین های عاشورایی - مذهبی ، پنج اثر در بخش خیابانی و ٦ اثر در بخش پژوهشی بود.

سخنگوی حوزه هنری مازندران گفت: هنرمندان مازندران با چهار اثر در این جشنواره شرکت داشتند و بقیه آثار هم متعلق به هنرمندانی از استان های بوشهر، کردستان، تهران، مرکزی، گیلان، قم، همدان، آذربایجان شرقی و کرمانشاه بود.

یمینی افزود: در مراسم پایانی این جشنواره، در بخش آئین‌های عاشورائی، نمایش مجلس نامه امیر کبیر و بخش خیابانی آئینی، نمایش شور سما به عنوان نمایش‌های برگزیده معرفی شدند که به بیست و پنجمین جشنواره سراسری تئاتر سوره راه خواهند یافت.

وی گفت: همچنین در بخش اجراهای پژوهشی هم لوح تقدیر، جایزه نقدی و تندیس جشنواره به نمایش نقش زنان در فرهنگ مازندران از بهناز دوستی تعلق گرفت و نمایش آواهای محلی کردستان از سید فریدون احمدی هم به لوح تقدیر و جایزه نقدی دست یافت.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.