نگرانی سازمان‌های صهیونیستی از افزایش یهودستیزی در آمریکا

سازمان‌های یهودی درباره افزایش حوادث علیه یهودیان در سراسر آمریکا به شدت ابراز نگرانی می‌کنند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه صهیونیستی تایمز آو اسرائیل؛ اتحادیه ضد افتراء (ADL) در نیویورک مدعی شد حوادث ضد یهودی در آمریکا با افزایش بی‌سابقه 86 درصدی در سه ماهه نخست سال 2017 مواجه شده است.

"اتحادیه ضد افتراء" یک سازمان غیردولتی بین‌المللی است که مرکز آن در شهر نیویورک آمریکا قرار دارد. این اتحادیه که خود را مهمترین سازمان حمایت از حقوق بشر در آمریکا قلمداد می‌کند، مهم‌ترین وظیفه خود را مقابله با یهودستیزی و حمایت از حقوق مدنی شهروندان یهودی و هر نوع نژادپرستی و مقابله با هر نوع نفرت‌پراکنی می‌داند.

در گزارش این اتحادیه آمده است حوادث یهودی‌ستیزانه در سال 2016 نیز 34 درصد نسبت به سال قبل آن افزایش یافته بود.

"جاناتان گرین‌بلات"، مدیرعامل این اتحادیه، اظهار داشت: یک رشد چشمگیر در فعالیت‌های یهودی‌ستیزانه از سال 2016 در آمریکا به چشم می‌خورد و نکته نگران‌کننده افزایش تعداد این اقدامات در 5 ماه گذشته است.

در نشست سالانه گروه‌های مدنی حقوق یهودیان نیز اعلام شد در چهار ماه نخست از سال 2017 مجموعا 541 حادثه ضد یهودی در سراسر آمریکا گزارش شد که 380 مورد از آن‌ها به آزار و اذیت، 161 مورد تهدید به بمب‌گذاری در موسسات یهودی و 155 مورد نیز به خرابکاری علیه یهودیان مربوط می‌شود.

نکته قابل تامل، رخ دادن این حوادث در ایالت‌هایی از آمریکا است که دارای اکثریت یهودی هستند. به عنوان مثال در کالیفرنیا 211 مورد، در نیویورک 199 ، نیوجرسی 157 ، فلوریدا 137 و ماساچوست 125 اقدام یهودی‌ستیزانه گزارش شده است.

گروه‌های یهودی در آمریکا، آغاز ریاست جمهوری "دونالد ترامپ" را با افزایش حوادث ضد یهودی در این کشور بی‌ارتباط نمی‌دانند. این گروه‌ها مدعی هستند در زمان تبلیغات انتخاباتی نامزدهای ریاست جمهوری آمریکا در برخی ایالت‌ها مطالبی در ارتباط با تضعیف یهودیان آمریکا با انتخاب دونالد ترامپ منتشر شده بود. به عنوان مثال در دنور یک تصویر گرافیکی منتشر شد که بر روی آن عبارت "با رای دادن به ترامپ یهودیان را بُکشید" به چشم می‌خورد. یا در فلوریدا رای‌دهندگان میان خود زمزمه می‌کردند "ترامپ کاری را که هیتلر آغاز کرد به سرانجام می‌رساند".

تیم انتخاباتی ترامپ هیچگاه انتشار چنین شعارها و یا اشاعه این طرز تفکر را درباره یهودیان آمریکا تایید نکرده است.

گفتنی است یکی از اهداف سازمان‌های صهیونیستی از طرح و برجسته‌سازی چنین مباحثی، تقویت توهم تبعیض و افراطی‌گری علیه یهودیان در راستای مشروعیت‌بخشی به هولوکاست مورد ادعای آنهاست.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار