به منظور پیشگیری و کنترل بیماری های فراگیر دامی علاوه بر واکسیناسیون به موقع،انجام مراقبت فعال بیماری ها از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

دکتر محمودی زاوه سرپرست شبکه دامپزشکی خوسف در گفت و گو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از بیرجند ؛با بیان اینکه رخداد بیماری ها می تواند از عوامل تهدید کننده بهداشت عمومی باشد،گفت:برقراری و انجام مراقبت فعال بیماری ها یکی از مهمترین راهکارهای شناسایی و ارزیابی بیماری در منطقه است.

وی افزود:از اولویت های کاری این شبکه در سال 96 فعالیت در حیطه پدافند غیرعامل در حوزه زیستی است که این مهم با مراقبت های فعال و مستمر در شهرستان امکان پذیر خواهد بود.

دکتر محمودی زاوه گفت:از وظایف دامپزشکی تضمین امنیت و سلامت مواد غذایی است که این مهم با تأمین بهداشت دام و مبارزه علیه بیماری‌های واگیر و بیماری‌های مشترک بین انسان و دام محقق می شود.

سرپرست شبکه دامپزشکی خوسف افزود:برای مقابله با بیماری‌های واگیر دامی و بیماری‌های مشترک و همچنین سهل بودن انتقال بیماری‌ها در حوزه پرورش و تولیدات دامی لازم است به موضع پدافند غیرعامل و بحث تهدیدات زیستی و مدیریت بحران بیشتر اهمیت داد.

وی گفت:نوع وظایف و مأموریت‌ های دامپزشکی به ‌دلیل اینکه باید واکنش سریع در مقابل بیماری‌ها داشته باشد،ارتباط تنگاتنگی با مباحث پدافند غیرعامل یا مدیریت بحران دارد.

انتهای پیام/غ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.