رئیس دانشگاه مذاهب اسلامی کشور از تصویب رشته جدید هنر اسلامی در مقطع کارشناسی ارشد در دانشگاه مذاهب اسلامی استان کردستان خبر داد.

تصویب رشته جدید هنر اسلامی در دانشگاه مذاهب اسلامی کردستانبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ،حجت الاسلام و المسلمین محمدحسین مختاری رئیس دانشگاه مذاهب اسلامی کشور  امروز پنج شنبه در همایش مدیران و معاونین و مربیان پرورشی و فرهنگی مدارس استان کردستان در سنندج گفت: روزگذشته جلسه هیات امنای دانشگاه مذاهب اسلامی با حضور آیت الله اراکی رییس هیات امنای این دانشگاه در سنندج تشکیل شد و در این جلسه ایجاد رشته جدید هنر اسلامی در دانشگاه مذاهب اسلامی کردستان تصویب شد.

وی با اشاره به وجود زیرساخت های فرهنگ وهنر در کردستان، عنوان کرد: هنر می تواند بهترین مسیر برای جذب جوانان و دانشجویان به سمت آموزه های وحیانی دین مبین اسلام است.

مختاری  ادامه داد: به دنبال ایجاد رشته های جدید هم چون معماری و شهرسازی اسلامی، هنر و مدیریت اسلام، عرفان اسلامی و غیره در این دانشگاه هستیم و بی شک دانشگاه مذاهب اسلامی ظرفیت این اقدام را دارد.

حجت الاسلام و المسلمین مختاری با بیان اینکه یکی از رسالت های ما حرکت در راستای تقریب مذاهب اسلامی است، بیان کرد: تعامل با دیگر دانشگاه های دنیا و انتشار مجلات علمی و پژوهشی به طور مشترک از دیگر برنامه های ما در این دانشگاه است.

رییس دانشگاه مذاهب اسلامی کشور یکی از مزیت های دانشگاه مذاهب اسلامی را تعیین ۲۰ تا ۴۰ درصد متون درسی توسط کمیته ای متشکل از تمامی مذاهب اسلامی خواند و ادامه داد: کمیته تدوین متون درسی این دانشگاه از تمامی مذاهب اسلامی تشکیل شده است.

وی با اشاره به اینکه دانشگاه مذاهب اسلامی نماد علمی تقریب مذاهب در یک کلاس است، اضافه کرد: تقویت بنیه دینی در جوامع اسلامی تنها با تقریب مذاهب امکان پذیر است و تقریب راهبرد و استراتژی است که جهان اسلام به آن نیاز دارد.

انتهای پیام/ع
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.