از تدوین ۱۷۰ برنامه ۵۰ درصد توسط شرکت‎های خصوصی و دانش‎بنیان انجام شده است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از گرگان؛محمود فرمانی مدیرکل استاندارد استان گلستان پیش از ظهر امروز در نشست رئیس سازمان ملی استاندارد با نیروهای حوزه استاندارد گلستان اظهار داشت: امروز با دستور اصلی گزارش اجرای طرح‎های خاص که شامل بازرسی جایگاه‎های CNG، بازرسی آسانسورهای اماکن عمومی، آزمون آب شرب، آزمون بلانکیت در آرد و خمیر نان و بررسی تناسب آرد و نان این جلسه را تدارک دیده‎ایم.
 
وی به گزارش عملکرد استاندارد استان گلستان در سال 1395 اشاره کرد و افزود: در حوزه اندازه‌شناسی 649 باسکول سنگین، آزمون وسایل سنجش سبک 9 هزار و 531 مورد، در آزمون نازل‎های سوخت مایع در استان یک‌هزار و 439 نازل را مورد بازرسی قرار دادیم.

مدیر کل استاندارد استان گلستان، با اشاره به تدوین 34 استاندارد ملی در استان که بیش از 170 درصد برنامه است، افزود: از این میزان 50 درصد توسط شرکت‎های خصوصی و دانش‎بنیان انجام شده است.

فرمانی با بیان اینکه 9 هزار و 583 ساعت آموزش مدیریت کنترل کیفیت داشتیم، افزود: در حوزه ارزیابی انطباق 95 پروانه با نشان استاندارد صادر شده و 833 بازرسی از واحدهای تولیدی تحت پوشش انجام شده و از واحدهای خدماتی تحت پوشش نیز 968 مورد بازدید داشتیم.

وی اظهار کرد: 76 اظهارنامه وارداتی در استان گلستان مورد ارزیابی قرار گرفت و 46 مورد آزمون تائید صلاحیت را انجام دادیم.

مدیر کل استاندارد استان گلستان گفت: در مجموع در سطح استان گلستان 30 شرکت با ما در بخش خصوصی همکاری می‎کنند که 25 آزمایشگاه همکار تمدید تائید صلاحیت داشتند.

فرمانی اظهار داشت: از حدود 62 جایگاه CNG  که در استان گلستان داریم 60 درصد در اختیار شهرداری‎ها و 40 درصد در اختیار بخش خصوصی است.

وی گفت: 58 جایگاه رفع نواقص بحرانی و 4 مورد هنوز دریافت نکردند که یکی از این جایگاه‎ها در حال اخذ این اصلاحی است و 3 مورد دیگر غیرفعال هستند.

مدیر کل استاندارد استان گلستان با اشاره به اینکه در بین استان‎ها در حوزه استانداردسازی جایگاه سی‎ان جی جزء 3 استان برتر هستیم، افزود: به عنوان نخستین مصوبه پیشنهادی در پایان شهریور سال 1396 وقت داده شود که جایگاه CNG بتوانند مجوز لازم را کسب کنند.

وی به تائیدیه‎های آسانسور در سنوات گذشته اشاره کرد و افزود: در سال 1393 اوج تائیدیه ما بود که 623 مورد تائیدیه صادر شد و در سال گذشته نیز 569 تائیدیه انطباق آسانسور را صادر کردیم.

فرمانی افزود: برخی از شهرها تعداد تائیدیه‎های انطباق آسانسور کم است و این بیناگر این که برخی از شهرداری‎ها ارجاع برای این تائیدیه را در پایان کار رعایت نمی‎کنند و باید تاکید شود همه شهرداری‎ها پایان کار ساختمانی خود را با تائییدیه انطباق آسانسور مشروط کنند.

وی اظهار داشت: در سال 1395 45 آسانسور را بازرسی کردیم که 9 مورد آن عدم شمول خورده و پروانه ساختمانی آنها قبل از سال 1382 بوده است.

مدیر کل استاندارد استان گلستان گفت: همه دستگاه‎های اجرائی که دارای آسانسور فاقد تائیدیه هستند باید تا پایان شهریور ماه سال 1396 به این مهم اقدام کنند.

وی به آزمون بلانکیت در آرد و خمیر نان اشاره کرد و افزود: 100 نمونه خمیر نانوایی را از سطح استان گلستان جمع‌آوری کردیم و آزمون بلانکیت را برای این خمیرها انجام دادیم که در هیچ یک از خمیرهای نمونه‎برداری شده از بلانکیت استفاده نشده بود.

مدیرکل استاندارد استان گلستان افزود: 118 مورد آرد مصرفی نانوایی با نانی که تولید می‎کنند بررسی کردیم و متاسفانه در همه نانوایی‎های غیر بربری از آرد نامناسب استفاده می‎کنند.

وی با اشاره به اجرای 4 طرح خاص در سال 1396 اظهار کرد: برای امسال آزمون استاندارد ملی در آب گرگان، آزمون بلانکیت در قندها، اندازه‌گیری شیرین‌کنندگان مصنوعی در فرآورده‎های یخی گروه 6، اندازه‌گیری سرب در لوازم آرایشی و بهداشتی، اندازه‌گیری باقیمانده سموم و دفع آفتات نباتی در میوه‎های فصل منطقه گرگان را پیشنهاد دادیم.

انتهای پیام/پ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.