مدیرکل آب و فاضلاب روستایی استان گفت: درتلاش هستیم تا آب سالم و بهداشتی را در اختیار روستاییان قراردهیم.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛صمد نژاد مدیرکل آب و فاضلاب روستایی استان در همایش سلامت آب شرب در شهرستان بستان آباد بااشاره به اینکه مشکل کمبود آب شرب در بسیاری از نقاط استان وجود دارد گفت: با وجود مشکلات کمبود آب شرب و تلاش همه جانبه برای تامین آب شرب مورد نیاز مردم بویژه در روستاهای استان، اما باوجود همه این مشکلات سلامت آب شرب اولویت اصلی و خط قرمز ماست و به هیچ وجه سلامت آب را فدای تامین آب به هر نحو و شکلی نخواهیم کرد.
 
وی در ادامه هزینه و اعتبار مصرف شده در بخش آبرسانی به روستاهای استان در سال 95 را بیش از 480 میلیارد ریال عنوان کرد وگفت: با وجود اینکه شهرستان بستان آباد حدود 10 درصد جمعیت روستایی استان را دراختیاردارد اما به جهت مشکلات موجود در بخش آب شرب روستایی بیش از 10 درصد این اعتبارات در شهرستان بستان آباد هزینه شده است.
 
 صمد نژاد همچنین از پایان عملیات اجرایی مجتمع آبرسانی بهادر چای در آینده ای نزدیک خبر داد وگفت: با بهره برداری از این مجتمع آبرسانی ، آب مورد نیاز بیش از 8 روستای شهرستان حل خواهد شد.
 
وی درپایان میزان اعتبار هزینه شده برای مجتمع آبرسانی بهادر چای را بیش از 30 میلیارد ریال اعلام کرد.
 
شکوهی فرماندار بستان آباد هم دراین همایش، مدیریت منابع آب در روستاها را ضرورتی انکار ناپذیر توصیف کرد وگفت: باتوجه به اینکه بیش از95 درصد آبهای موجود دربخش کشاورزی مصرف می شود باید رعایت الگوی کشت متناسب و جلوگیری از هدررفت منابع آب در کشت های بی برنامه و نامناسب می تواند از بحران آب در آینده جلوگیری کند.
 
شکوهی همچنین نقش دهیاران وشوراهای اسلامی را درتامین سلامت آب و کاهش مصرف آن در روستاها مهم برشمرد وگفت: یکی از مواردی که شوراهای اسلامی و دهیاریها می توانند ورود پیداکنند ایجاد فرهنگ مصرف بهینه آب و توجه به سلامت آب شرب در روستاهاست.
 
محمد وحدتی نماینده مردم بستان آباد درمجلس شورای اسلامی نیز در این همایش، توجه به اصلاح شبکه های آب شرب  در روستاها را ضروری برشمرد و گفت: شبکه انتقال آب شرب در بسیاری از روستاها مستهلک شده و نیازمند نوسازی است که باید درکنار تامین آب به اصلاح شبکه های فرسوده آبرسانی نیز توجه شود.
 
وحدتی همچنین بااشاره به آغاز آبگیری  سد کلقان گفت: این پروژه بزرگ که نیاز آب شرب و صنعت شهرستان را حل خواهد کرد آبگیری شده اما برای انتقال آب این سد به بخش صنعت، شرب و کشاورزی بیش از هزار میلیارد ریال اعتبار لازم است که امیدواریم با تخصیص این مبلغ از این سرمایه ملی به نحو مطلوب بهره برداری شود.
 
حجت الاسلام رضوی امام جمعه بستان آباد هم آبرسانی به نیازمندان و روستاهای دوردست را بهترین صدقه درراه خدا برشمرد وگفت: تامین آب سالم برای شرب در نقاط دوردست وروستاها جهادی الهی و کاری بسیار ارزشمند است.
 
در پایان این همایش جهانگیری مدیر آب وفاضلاب بستان آباد از برنامه ریزی برای آبرسانی و حل مشکلات مربوط به حوزه آب روستایی در بیش از38 روستای شهرستان در سال96 خبر داد و گفت: تکمیل مجتمع آبرسانی اوجان چای، بهادرچای و آبرسانی به 38 روستا با اعتبار بالغ بر 380 میلیارد ریال از جمله برنامه های آب وفاضلاب روستایی در سال 96 خواهد بود.
 
 
انتهای پیام/ش
 
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.