رئیس ستاد انتخابات استان گفت: در این دوره از انتخابات ریاست جمهوری و شورای اسلامی شهر و روستا یک میلیون و ۲۸۰ هزار نفر در همدان واجد رای دادن هستند.

یک میلیون و ۲۸۰ هزار همدانی واجد رای دادن هستندبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ محمدابراهیم الهی تبار، رئیس ستاد انتخابات استان همدان در جمع خبرنگاران گفت: در دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و پنجمین دوره شورای اسلامی شهر و روستا یک میلیون و 280 هزار نفر در همدان واجد شرایط رای دادن هستند که معادل 74 درصد جمعیت استان می باشد.

وی با بیان اینکه دیروز آخرین مهلت رسیدگی به پرونده‌های ردصلاحیت شده‌ها بوده است، افزود: امروز آخرین مهلت اعلام اسامی داوطلبان تأیید صلاحیت شده از سوی فرمانداران و بخشداران می باشد.

وی خاطرنشان کرد: داوطلبان شورای اسلامی شهر و روستا از ساعت 24 امشب تا ساعت 8 صبح روز پنج‌شنبه 28 اردیبهشت می توانند تبلیغات کنند.

رئیس ستاد انتخابات استان همدان ابراز داشت: مردم در انتخابات دوره گذشته مشارکت 65 درصدی داشته‌اند که پیش‌بینی می‌شود در این دور از انتخابات نیز مشارکت 70 درصدی داشته باشند.

الهی تبار با اشاره به اینکه حضور داوطلبان نخبه و فرهیخته در انتخابات اثر گذار خواهد بود، بیان کرد: یکی از ملزومات مشارکت حداکثری مورد نظر رهبری انقلاب فراهم کردن زمینه حضور داوطلبان نخبه و فرهیخته از سلایق مختلف در انتخابات و حضور آنان در مراکز تصمیم گیر و تصمیم ساز است.
 
وی گفت: در دوره های گذشته انتخابات در 87 روستا برگزار نشد اما این در حالیست که در این دوره تعداد به 14 روستا کاهش یافته است.
 
انتهای پیام/ د 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.