قهرمانان چهار لیگ از لیگ های معتبر اروپایی در این فصل ، سرمربی ایتالیایی داشتند.

به گزارش خبرنگار حوزه فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان؛رقابتهای لیگ های مختلف در اروپا رو به پایان است و در بعضی از لیگها قهرمان مشخص شده و در بعضی دیگر نیز تکلیف قهرمان تقریبا معلوم است.
 
اما اتفاقی که جالب توجه به نظر می رسد موفقیت مربیان ایتالیایی است. چلسی در انگلیس ، بایرن مونیخ در آلمان و اسپارتاک مسکو در روسیه با سرمربیان ایتالیایی خود کونته ، آنچلوتی و کاررا قهرمانی خود را چند هفته زودتر در لیگهایشان قطعی کردند و یوونتوس در ایتالیا نیز با آلگری ایتالیایی به احتمال خیلی زیاد قهرمان می شود و با یک امتیاز در دیدار امشب مقابل رم ششمین قهرمانی پیاپیش را به دست می آورد.
 
شغل ایتالیایی قسمت چهارم/////ویژه 
 
بزرگترین سرمربیان تاریخ فوتبال معمولا ایتالیایی بودند و تیم ملی این کشور نیز همیشه یکی از تاکتیکی ترین فوتبال ها را در طول تاریخ به نمایش گذاشته است و حالا با کنار رفتن تدریجی نسل قدیمی از مربیان بزرگ فوتبال ایتالیا مثل کاپلو، لیپی ،تراپاتونی و رانیری که سالهای آخرشان در فوتبال است یا حتی آریگو ساکی که از صاحب سبک ترین مربیان تاریخ دنیا بود و مدتهاست مربیگری نمی کند ،نسلی جدید و با دانش مربیگری بالا به فوتبال این کشور در عرصه مربیگری وارد شده است که معتبر ترین لیگهای دنیا را فتح می کنند.
 
مربیانی که سبکی آمیخته از سنت و مدرنیته را ارائه می دهند.هم کاتاناچیوی آریگو ساکی و کشاندن حریف به زمین خود و ضدحملات مرگبار را به خوبی آموخته اند و هم می توانند فوتبال هجومی با پرسینگ در زمین حریف را به نمایش بگذاردند. با توجه به ابزار و بازیکنانی که در اختیار دارند می توانند همچون یوونتوس آلگری دفاع بتونی ایجاد کنند و یا مثل بایرن آنچلوتی فوتبال هجومی ارائه دهند. یا حتی مثل کونته ای که با تکیه بر دفاع سه نفره که مربیان ایتالیایی بهتر از هر مربی دیگر آن را به نمایش می گذارند ، لیگ جزیره که از سختترین لیگهای دنیا با مربیان و بازیکنان بزرگ است را چند هفته زودتر فتح کنند.
 
شغل ایتالیایی قسمت چهارم/////ویژه 
 
آلگری( 49 سال) و کونته( 47سال ) مربیان تقریبا جوانی هستند که در حال حاضر از بهترین سرمربیان دنیا محسوب می شوند که در همه جای جهان مشتریان زیادی دارند. ماسیمو کاررا نیز امسال نخستین فصل حضورش را به عنوان سرمربی تجربه کرد که توانست اسپارتاک مسکو را پس از 16 سال قهرمان لیگ برتر روسیه کند. کاررا بین سالهای 2011 تا 2014 دستیار دوم آنتونیو کونته در تیم یوونتوس بود . وی حتی مدتی نیز به دلیل محرومیت کونته و آلسیو (دستیار نخست کونته) هدایت یوونتوس را بر عهده داشت.
 کاررای 57 ساله در تیم ملی ایتالیا نیز در کنار کونته بود اما تابستان به عنوان نخستین تجربه سرمربیگری اش به لیگ روسیه رفت و هدایت اسپارتاک را به عهده گرفت و با قهرمان کردن زودهنگام این تیم نامش را بین مربیان جهان مطرح کرد.
 
 شغل ایتالیایی قسمت چهارم/////ویژه
 
در لیستی که از بهترین مربیان حال حاضر دنیا از نگاه خبرنگاران معتبر رسانه های ورزشی دنیا به تازگی منتشر شد ، سه نفر نخست لیست مربیان ایتالیایی بودند. آلگری با 167 امتیاز در صدر لیست ، کونته با 156 امتیاز دوم و آنچلوتی 57 ساله با 137امتیاز در رده سوم قرار داشتند.
 
آماری که قدرت فوتبال ایتالیا را در عرصه مربیگری نشان می دهد اما با وجود این همه مربی صاحب نام در کشور ایتالیا هدایت تیم ملی این کشور بر عهده ونتورای 69 ساله سپرده شده که البته کارنامه خیلی پرباری در سالهای زیاد مربیگری اش ندارد.
 
یوونتوس همراه با آلگری به فینال لیگ قهرمانان اروپا هم رسیده است و در این مرحله باید به مصاف رئال مادرید زین الدین زیدان برود. زیدانی که مدت زیادی در ایتالیا زیر نظر مربیان ایتالیایی کار کرده است و همچنین شروع کار مربگیری اش نیز به عنوان دستیار در کنار آنچلوتی ایتالیایی حضور داشت و قطعا تاثیرات زیادی را از آنها پذیرفته است که رئال را اینچنین موفق در لالیگا و لیگ قهرمانان اروپا کرده است. 
 
شغل ایتالیایی قسمت چهارم/////ویژه 
 
البته اگر یوونتوس قهرمان لیگ قهرمانان اروپا هم شود کارنامه فوق العاده ایتالیایی ها در این فصل رقابتهای فوتبال در اروپا تکمیل می شود و نشان می دهد مربیگری را مردان سرزمین چکمه به خوبی آموخته اند و شاید بتوان گفت یک شغل ایتالیایی است.
 
انتهای پیام/
 
 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار