محسن شانقی گفت: ۷۵۵هزار قطعه ماهی زینتی طی سال ۹۵ از استان مرکزی به خارج از کشور صادر شده که نسبت به سال قبل از آن با افزایش روبرو بوده است.

۷۵۵ هزار قطعه ماهی زینتی طی سال ۹۵ به خارج صادر شد
به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان، محسن شانقی، مدیرکل دامپزشکی استان مرکزی ضمن بیان اینکه در حال حاضر حدود ۵۰۰ واحد صنعتی پرورش دام، ۶۲۰ مرغداری صنعتی و ۲۰۰ واحد پرورش ماهی در استان مرکزی فعالیت دارند، اظهار داشت: طی سال گذشته ۷۵۵ هزار و ۵۰۰ قطعه ماهی زینتی از استان مرکزی به خارج از کشور صادر شده که نسبت به سال قبل از آن این میزان صادرات بیش از دو برابر افزایش یافته است.
 
وی افزود: همچنین در سال ۹۵، ۲۲۰ تن تخم مرغ، دو هزار و ۴۵۰ تن مرغ منجمد و پنج هزار تن رسیده خوراک و مکمل طیور از استان مرکزی به خارج از کشور صادر شد.
 
شانقی خاطرنشان کرد: کانون های بیماری دامی در استان مرکزی نیز با تلاش گروه های بررسی و مراقبت از بیماری ها و اجرای اقدامات پیشگیرانه از جمله واکسیناسیون و ضد عفونی به موقع دامداری ها و مراکز پرورش دام استان با کاهش ۱۴۵ درصدی در مدت اشاره شده همراه بوده است.
 
مدیرکل دامپزشکی استان مرکزی افزود: همچنین در این مدت در راستای مبارزه با بیماری های انگلی دامی در استان مرکزی، ۳۰۴ هزار راس دام سبک و سنگین واکسینه شده اند.
 
وی تصریح کرد: با اجرای برنامه های پایش، مراقبت و اقدامات پیشگیرانه تعداد کانون های بیماری های زنبور عسل و طیور و آبزیان در استان از ۵۱۴ کانون به ۱۵۵ کانون کاهش یافته است.
 
مدیرکل دامپزشکی استان مرکزی خاطرنشان کرد: استحصال گوشت قرمز در کشتارگاه های دام و طیور استان مرکزی نیز در این مدت با رشد ۲۱ درصدی از هشت هزار و ۲۴۵ تن به یازده هزار و ۶۴۷ تن رسیده است.
 
شانقی گفت: همچنین طی سال گذشته ۶۲ هزار بازدید کارشناسی از واحدهای تولید، نگهداری و بسته بندی فرآورده های خام دامی توسط کارشناسان اداره کل دامپزشکی در استان مرکزی و ۳۰ هزار مورد نمونه گیری از فرآورده های خام دامی انجام شده است.
 
انتهای پیام/ز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.