شبکه المیادین اعلام کرد مسئولان بلندپایه عراقی افزایش هماهنگی‌های امنیتی بین این کشور، سوریه، ایران و روسیه را بررسی می‌کنند.

المیادین: مقامات عراقی بالا بردن سطح هماهنگی‌ها بین بغداد، دمشق، تهران و مسکو را بررسی می‌کنندبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ شبکه تلویزیونی المیادین لحظاتی پیش در خبری به نقل از منابعی آگاه گزارش داد: مسئولان بلندپایه عراقی بالا بردن سطح هماهنگی‌ها بین بغداد، دمشق، تهران و مسکو را بررسی می‌کنند. دیدارهای بسیاری بین طرف‌های عراقی تاثیرگذار در میدان درباره موضوع مرز عراق و سوریه صورت گرفت.

المیادین افزود: مسئولان اتاق هماهنگی‌های چهار جانبه، توجه ویژه‌ای به تامین امنیت مرز عراق و سوریه، و همچنین جلوگیری از ایجاد هرگونه منطقه حائلی که مبدا آن از خاک عراق باشد خواهند کرد. 

این منابع همچنین به المیادین گفتند که آمریکایی‌ها با ایفای نقش عراق در تامین حمایت راهبردی برای ایجاد منطقه حائل که مورد پسند واشنگتن باشد، موافق نبودند. بغداد و واشنگتن کاملا آگاهند که این منطقه حائل بیش از آنکه هدفی در موضوع بحران سوریه باشد، یک هدف ترکیه‌ای است.

این منبع افزود: بغداد با دقت تحولات شرق سوریه را دنبال می‌کند و همچنین به طرف‌های بین‌المللی تاکید کرده است که عراق مبدایی برای هرگونه منطقه حائل در سوریه نخواهد بود.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار